Hei! Har nettopp funnet dette forumet der noen som kanskje vil hjelpe meg..?

Har et oppbrutt "hull" i kjelleren. Tidligere eier tenkte å lage bad, men jeg vil bare ha det til et lager. Det har tidligere vært bad, men er nå revet ut, tomt og klart for å "innredes" med hyller, så nær som gulvet. Så til spørsmålet: Det er i dag fall på gulvet som jeg vil skal bli plant i stedet. Kjellergulvet er uisolert og består bare av betong så vidt jeg kan se.

Etter litt søking er planen min å fylle hullet med lecakuler og støpe igjen med betong. Deretter prime gulvet og så flytsparkle. Funker det? Hvordan flytsparkler jeg bort fallet, eller løses det seg automatisk? Det er nok et dumt spørsmål, men har aldri brukt flytsparkel. 🤓

TAKK

Ja du fyller opp med Leca-kuler, så betong, prim gulvet om det er fritt fra maling og olje, så bør du ha en laser for å se hvor høyeste punkt ligger, finnes noe som heter nivåpinner som du deretter klipper av i rett høyde fra høyeste punkt og kanskje i ditt tilfelle 60cm mellom alle pinner så er det bare å begynne å sparkle. Bland ut sparkelmassen med maks anbefalt vannmengde så det flyter ut litt i hvert fall for deg, bra redskap å ha, murskje, tannsparkel spade på et skaft, en bra visp så du kan blande materialet godt, ingen liten skrudrill med visp så å si, se på youtube, finnes sikkert filmer du kan se så får du litt inntrykk av det i hvert fall.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.