2.314 lest ·
4 svar
2k lest
4 svar
Hvor vanskelig er det å renovere en kjellerstue?
Hei!
Jeg og min partner har blitt eiere av et 70-tallshus med innflytting til høsten. Der finnes det en tregulvstue med plastmatte som vi gjerne vil renovere for å fjerne organiske materialer i kjelleren.
Saken er den at vi ikke akkurat er så handy, og jeg lurer derfor på hvor vanskelig det er å rive bort trepanel og plastmatte, sette opp vegger med stålstendere, bytte gulv etc.? Er det et dumt prosjekt å gi seg i kast med hvis man ikke har noen erfaring med renovering fra før, eller tror dere at vi kan lære oss underveis? Vi har ingen hast med prosjektet og føler at vi gjerne vil spare litt penger ved å gjøre det selv.
Tips på hva vi bør tenke på mottas gjerne!
Jeg og min partner har blitt eiere av et 70-tallshus med innflytting til høsten. Der finnes det en tregulvstue med plastmatte som vi gjerne vil renovere for å fjerne organiske materialer i kjelleren.
Saken er den at vi ikke akkurat er så handy, og jeg lurer derfor på hvor vanskelig det er å rive bort trepanel og plastmatte, sette opp vegger med stålstendere, bytte gulv etc.? Er det et dumt prosjekt å gi seg i kast med hvis man ikke har noen erfaring med renovering fra før, eller tror dere at vi kan lære oss underveis? Vi har ingen hast med prosjektet og føler at vi gjerne vil spare litt penger ved å gjøre det selv.
Tips på hva vi bør tenke på mottas gjerne!
P preben89 skrev:
Altså det lukter litt lett avvikende, noe som også står i tilstandsrapporten, men vi har ikke målt fuktigheten. Men å måle fuktigheten er absolutt noe vi skal gjøre før vi eventuelt begynner å rive noe!P preben89 skrev:
Jeg har gjort det samme og vil si at det ikke er vanskelig i det hele tatt. Det går kanskje ikke så raskt hver gang, men hvis det ikke haster, ville jeg absolutt gjort det selv. Det er deilig å bli kvitt dritten selv om det kanskje ikke alltid er strengt nødvendig 
Tenk på å ta asbestprøve på limet under teppet.
Tenk på å ta asbestprøve på limet under teppet.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vad är det mest effektiva sättet att få bort svart mögel?
Övrigt husrelaterat -
Svart 6 mm depron...finns det fortfarande?
Golv -
Vad är det för kablar svarta kablar?
El -
Är detta asbest? Små svarta stenar som isolering i trossbotten
Fyllnadsmassor -
Ser detta ut som svartlim?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur