Hei!

Jeg og min partner har blitt eiere av et 70-tallshus med innflytting til høsten. Der finnes det en tregulvstue med plastmatte som vi gjerne vil renovere for å fjerne organiske materialer i kjelleren.

Saken er den at vi ikke akkurat er så handy, og jeg lurer derfor på hvor vanskelig det er å rive bort trepanel og plastmatte, sette opp vegger med stålstendere, bytte gulv etc.? Er det et dumt prosjekt å gi seg i kast med hvis man ikke har noen erfaring med renovering fra før, eller tror dere at vi kan lære oss underveis? Vi har ingen hast med prosjektet og føler at vi gjerne vil spare litt penger ved å gjøre det selv.

Tips på hva vi bør tenke på mottas gjerne!

Lukter det vondt? Har dere målt fuktigheten i veggen? Føles dumt å rive veggen bare for at...?!
If it ain’t broken Don't fix it

Kanskje det holder med nye overflater gulv mv?

Sist redigert:
P preben89 skrev:
Lukter det vondt? Har dere målt fuktigheten i veggen? Det føles dumt å rive veggen bare for å..?!

P preben89 skrev:
Lukter det vondt? Har dere målt fuktigheten i veggen? Det føles dumt å rive veggen bare for å..?!

Altså det lukter litt lett avvikende, noe som også står i tilstandsrapporten, men vi har ikke målt fuktigheten. Men å måle fuktigheten er absolutt noe vi skal gjøre før vi eventuelt begynner å rive noe!

• Liker
preben89
  • Laddar…
Jeg har gjort det samme og vil si at det ikke er vanskelig i det hele tatt. Det går kanskje ikke så raskt hver gang, men hvis det ikke haster, ville jeg absolutt gjort det selv. Det er deilig å bli kvitt dritten selv om det kanskje ikke alltid er strengt nødvendig :)

Tenk på å ta asbestprøve på limet under teppet.

• Liker
HSP
  • Laddar…
S
Min første renovering når jeg ble huseier var å rive ut et oppforet gulv i gillestue og erstatte med nivellgolv. Det var slitsomt men ikke vanskelig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.