Hei!
Fantastisk forum....
Jeg har en vegg med liggende lekter 45x45 cc60. Nå skal den kles med 13 mm gips.
Trenger jeg kortlinger bak plateskjøtene og i hjørnene?
Har noen prøvd uten kortlinger i lignende situasjon?
Fantastisk forum....
Jeg har en vegg med liggende lekter 45x45 cc60. Nå skal den kles med 13 mm gips.
Trenger jeg kortlinger bak plateskjøtene og i hjørnene?
Har noen prøvd uten kortlinger i lignende situasjon?
Hjørnene ville jeg definitivt kottle for sikkerhets skyld. En god venn pleier å legge ca 10 cm brede metallbånd bak skøtene når han "friskarver" gips. Ifølge ham fungerer det bra, men jeg har ikke testet den varianten selv.
Takk!
Jeg har begynt å kortle hjørnene.
Metallplater??
Går det ikke like bra med en 22-bord?
Jeg har begynt å kortle hjørnene.
Metallplater??
Går det ikke like bra med en 22-bord?
Takk venner.
Nå er det ferdig.
Det ble til slutt 22 mm dype utsparinger i bjelken og en stående 22x95 i disse....
Lurer dog fortsatt på hvor nøye det egentlig er. Har noen prøvd å skjøte gips med bare cc60-støtte bak skjøtene (dvs uten kortlingar eller annen langsgående planke/bjelke?)
Nå er det ferdig.
Det ble til slutt 22 mm dype utsparinger i bjelken og en stående 22x95 i disse....
Lurer dog fortsatt på hvor nøye det egentlig er. Har noen prøvd å skjøte gips med bare cc60-støtte bak skjøtene (dvs uten kortlingar eller annen langsgående planke/bjelke?)
Klikk her for å svare