Hei!

Fantastisk forum....

Jeg har en vegg med liggende lekter 45x45 cc60. Nå skal den kles med 13 mm gips.

Trenger jeg kortlinger bak plateskjøtene og i hjørnene?

Har noen prøvd uten kortlinger i lignende situasjon?
 
Hjørnene ville jeg definitivt kottle for sikkerhets skyld. En god venn pleier å legge ca 10 cm brede metallbånd bak skøtene når han "friskarver" gips. Ifølge ham fungerer det bra, men jeg har ikke testet den varianten selv.
 
Takk!
Jeg har begynt å kortle hjørnene.

Metallplater??
Går det ikke like bra med en 22-bord?
 
Går akkurat like bra med 22 virke 13 mm plywood osv går det å skru i kan man bruke det men litt SBF må man bruke
 
Takk venner.
Nå er det ferdig.
Det ble til slutt 22 mm dype utsparinger i bjelken og en stående 22x95 i disse....

Lurer dog fortsatt på hvor nøye det egentlig er. Har noen prøvd å skjøte gips med bare cc60-støtte bak skjøtene (dvs uten kortlingar eller annen langsgående planke/bjelke?)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.