har et garasje av 145x45 regelvirke.

tenkte plaste og sette 45x45 som installasjonssjikt innenfor regelstammen

ettersom veggene er så pass høy 4,40 lå jeg på grensen hva virket klarte av og en konstruktør rådet meg å sette inn et par 195x45, på hver side av vinduene. jeg ville sove tryggere da sa han (klok mann) og deretter lime og skru osb bak gipsen.

2 problemer kom jeg straks på med å gjøre dette.
1 det blir vanskelig å sette liggende 45x45 innvendig da man har en loddrett regel "i veien" i hvert 3-4 rom (den ekstra 195en) skal man likevel sette dem liggende, eller kanskje like bra å sala på stående?

2 jeg kan ikke sette plasten som jeg tenkte, på 145:en ettersom samme reglene blir i veien=)

kan ikke heller sette plasten på 195en, dvs bak osben om den skal limes mot reglen?

kan jeg sette plasten mellom osb og gipsen?

Du får lage 5 mm mellomlegg slik at de horisontale 45x45 lektene flukter med de stående 45x195.

Skal garasjen være oppvarmet til romtemperatur om vinteren? Hvis den bare er oppvarmet av og til eller til en lav vedlikeholdstemperatur, bør du ikke ha plast i det hele tatt, men noen form for mer dampgjennomtrengelig materiale.

Det er pålekt også utvendig med 45mm så jeg skyver inn 195 an så den havner 45 mm innenfor reisverket tenkte jeg:)

Har bare tenkt å ha vedlikeholdsvarme, typ 10 grader.. så kanskje mer over helgen eller så om man skal være der å mekke.

Det kommer nok til å være varmere der inne enn utendørs for det meste i alle fall:)

Det blir også loft i rammeverkstakstolene, delvis vil det sikkert være mer varme der enn i garasjen..

Helt ok med plast mellom osb og gips. Men du må være veldig nøye med gjennomføringene for el og vvs i plasten da.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.