Jeg lurer på om det finnes noen kunnskapsrike som kan svare på hvilket materiale på rørbøyen som inneholder asbest?

Saken er den at jeg lot ta prøver på en annen bøy i forbindelse med at jeg hadde saneringspersonell hjemme og vil huske at de tok en bit som hang i selve gasbindet. Dette viste seg å være asbest (amositt) og jeg vil også huske at denne ikke var som det fine "pulveret" som på bildet, men noe mer gulaktig/brunaktig. Som jeg har forstått det, så brukte man asbestmasse direkte på rørene og deretter gips og vev/gasbind ytterst?
Jeg tar for gitt at de har gjort på samme måte rundt både denne bøyen som er fra fyrrommet og bøyer i andre deler i kjelleren?!

Så kan noen forklare hvordan det egentlig ligger an, så ville jeg vært utrolig takknemlig.

God Jul!

#asbestmassa #gurmassa #rørbøy
 
  • Rør med slitt gasbind som avslører kobber, muligens dekket med asbestmateriale, i et kjellerområde med flere koblinger og ledninger.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.