2.513 lest ·
17 svar
3k lest
17 svar
Hvor nær en fjellknaus kan man bygge?
Opplæringen tar en ettermiddag, gjøres på stedet, kostnaden for den inkl. utstyret var når jeg gjorde det for et par år siden 10 000:- + mva vil jeg minnes. Så kommer det noe tusenlapp for tillatelse hos politiet og så, + materialer, sprengmatter og kruttpatroner.
Hvis du borer og gjør grovarbeidet kanskje jeg kan hjelpe deg med selve sprekkingen, da jeg nå har lisens etter å ha sprukket for min garasje.
Et alternativ er jo å bruke sprengkiler, men det kommer kanskje til å ta sin lille tid, da får du nok gjøre litt nå og litt da
Inspeksjon og sånt trengs ikke, det er det som er det fine med sprekkning sammenlignet med sprengning. Det er to forskjellige ting altså.
Hvis du borer og gjør grovarbeidet kanskje jeg kan hjelpe deg med selve sprekkingen, da jeg nå har lisens etter å ha sprukket for min garasje.
Et alternativ er jo å bruke sprengkiler, men det kommer kanskje til å ta sin lille tid, da får du nok gjøre litt nå og litt da
Inspeksjon og sånt trengs ikke, det er det som er det fine med sprekkning sammenlignet med sprengning. Det er to forskjellige ting altså.
Du som er "nyutdannet", fantes vannsprekkeren fortsatt eller er det kun med sand nå?thomasx skrev:Utdanningen tar en ettermiddag, gjøres på stedet, kostnaden for den inkl. utstyret var da jeg gjorde det for et par år siden 10 000:- + moms vil jeg minnes. Så kommer det noen tusenlapp for tillatelse hos politiet og så, + materiale, sprengmatter og krutpatroner.
Hvis du borer og gjør grovarbeidet kanskje jeg kan hjelpe deg med selve sprekken, da jeg nå har lisens etter å ha sprukket for min garasje.
Et alternativ er jo å bruke sprekklinjer, men det vil kanskje ta sin lille tid, da må du nok gjøre litt nå og litt da
Inspeksjon og slikt trengs ikke, det er det som er det fine med sprekking i forhold til sprengning. Det er to forskjellige ting altså.
Kunne ikke finne min variant på nettsiden
Husker at den var på nettsiden da jeg tok kurset. De må vel uansett ha beholdt utstyret for de som bruker den varianten fra gammelt av. Men det kan jo være slik også at alle har konvertert til simplex nå, så den er borte helt, hvem vet.D09 skrev:
Klikk her for å svare