Hei!
Jeg skal gjøre om en liten garderobe til et mindre lekerom for min sønn. Garderoben er vegg i vegg med soverommet. Jeg vil nå gjøre om veggen til halvparten vegg / og over industriglass (vegg) for å kunne slippe inn lys.
Trenger man rive hele eller kan man beholde halvparten og sette opp industriglass der?
Hva tror dere? Pris for snekker?
Jeg skal gjøre om en liten garderobe til et mindre lekerom for min sønn. Garderoben er vegg i vegg med soverommet. Jeg vil nå gjøre om veggen til halvparten vegg / og over industriglass (vegg) for å kunne slippe inn lys.
Trenger man rive hele eller kan man beholde halvparten og sette opp industriglass der?
Hva tror dere? Pris for snekker?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.194 innlegg
Da kan jeg ikke svare på om det blir en tilstrekkelig stabil vegg om man bare tar bort halvparten, eller om det blir billigere enn å rive hele og så sette opp en ny vegg.
Jeg er tvilsom til om det går an å ha bare industriglas med bare lette rammer oppå en tyngre vegg som da ikke er forankret i taket. Vanlige vegger pleier å skruves fast i veggene og i taket. Derimot går det jo an å ha vindusruter mellom de stående stenderne.
Jeg er tvilsom til om det går an å ha bare industriglas med bare lette rammer oppå en tyngre vegg som da ikke er forankret i taket. Vanlige vegger pleier å skruves fast i veggene og i taket. Derimot går det jo an å ha vindusruter mellom de stående stenderne.
Hei! Ok. Fikk nettopp vite at det er betong og ikke lettbetong.BirgitS skrev:
Da kan jeg ikke svare på om det blir en tilstrekkelig stabil vegg om man bare tar bort halvparten, eller engang om det blir billigere enn å rive hele og så sette opp en ny vegg.
Jeg er tvilende til om det går an å ha bare industriglass med bare lette rammer oppå en tyngre vegg som da ikke er forankret i taket. Vanlige vegger pleier å skrus fast i veggene og i taket. Derimot går det jo an å ha vindusruter mellom de stående stenderne.
Går det bedre da? Eller gjenstår samme problem?
Har du noen kunnskap om hvordan man kunne gjøre det?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur mkt kostar det att göra om enkammarbrunn för krav BDT rening
Vatten & Avlopp -
Hur mycket kostar det att bygga nytt våtrum 6 kvadrat?
Badrum -
Vad kostar det och anlägga en väg?
Grund & Markarbeten -
Hur kan jag fixa det? Hur mycket kostar det ?
Lösvirke & Timmerhus -
Vad kostar det att vinterbona en sommarstuga?
Fritidshus