Hei!
Jeg skal gjøre om en liten garderobe til et mindre lekerom for min sønn. Garderoben er vegg i vegg med soverommet. Jeg vil nå gjøre om veggen til halvparten vegg / og over industriglass (vegg) for å kunne slippe inn lys.
Trenger man rive hele eller kan man beholde halvparten og sette opp industriglass der?

Hva tror dere? Pris for snekker?

• Plantegning av leilighet med stue, kjøkken, to soverom og en merket garderobe som vurderes endret til lekerom med industriglassvegg.
BirgitS
Det avhenger veldig mye av hvordan veggen er konstruert, stor forskjell på om det er en betong/lettbetongvegg eller en regelkonstruksjon med gipsplater.

BirgitS BirgitS skrev:
Det kommer veldig an på hvordan veggen er konstruert, stor forskjell på om det er en betong/leca vegg eller en stenderkonstruksjon med gipsplater.
Hei! Takk for svaret. Det er leca jeg har forstått.

BirgitS
Da kan jeg ikke svare på om det blir en tilstrekkelig stabil vegg om man bare tar bort halvparten, eller om det blir billigere enn å rive hele og så sette opp en ny vegg.

Jeg er tvilsom til om det går an å ha bare industriglas med bare lette rammer oppå en tyngre vegg som da ikke er forankret i taket. Vanlige vegger pleier å skruves fast i veggene og i taket. Derimot går det jo an å ha vindusruter mellom de stående stenderne.

BirgitS BirgitS skrev:
Da kan jeg ikke svare på om det blir en tilstrekkelig stabil vegg om man bare tar bort halvparten, eller engang om det blir billigere enn å rive hele og så sette opp en ny vegg.

Jeg er tvilende til om det går an å ha bare industriglass med bare lette rammer oppå en tyngre vegg som da ikke er forankret i taket. Vanlige vegger pleier å skrus fast i veggene og i taket. Derimot går det jo an å ha vindusruter mellom de stående stenderne.
Hei! Ok. Fikk nettopp vite at det er betong og ikke lettbetong.
Går det bedre da? Eller gjenstår samme problem?
Har du noen kunnskap om hvordan man kunne gjøre det?

BirgitS
Be noen firmaer gi et tilbud. De bør først gjøre et stedbesøk, og da kan du diskutere ulike alternativer med dem for å finne ut hva som er best.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.