2.588 lest ·
16 svar
3k lest
16 svar
Hvor mye koster det å totalrenovere et hus fra 1920-tallet?
Side 1 av 2
Jeg og mannen min er litt sugne på å kjøpe et skikkelig renoveringsobjekt og fikse det opp akkurat som vi vil ha det.
Har funnet dette huset som mildt sagt trenger litt kjærlighet. Men hvor mye tror dere det ville koste å renovere dette objektet?
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-rydsgard-skurups-kommun-vastra-storgatan-31-21617704
Forutsetter at man må gjøre fasaden, taket - hele rubbet.
Mvh
M
Har funnet dette huset som mildt sagt trenger litt kjærlighet. Men hvor mye tror dere det ville koste å renovere dette objektet?
https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-rydsgard-skurups-kommun-vastra-storgatan-31-21617704
Forutsetter at man må gjøre fasaden, taket - hele rubbet.
Mvh
M
Det kommer an på to faktorer:
-Hva kan dere gjøre selv? Eget arbeid er fritt fra inntektsskatt og moms og arbeidsgiveravgifter og overheadkostnader.
-Hva slags standard ønsker dere? Om alt skal være som nytt blir renoveringer ofte dyrere enn nybygg, men hvis man er fornøyd med litt mindre kan man komme virkelig billig ut av det.
Jeg synes taket ser ganske nytt ut. Hvorfor bytte et tak som ikke lekker?
-Hva kan dere gjøre selv? Eget arbeid er fritt fra inntektsskatt og moms og arbeidsgiveravgifter og overheadkostnader.
-Hva slags standard ønsker dere? Om alt skal være som nytt blir renoveringer ofte dyrere enn nybygg, men hvis man er fornøyd med litt mindre kan man komme virkelig billig ut av det.
Jeg synes taket ser ganske nytt ut. Hvorfor bytte et tak som ikke lekker?
Vi skulle gjøre mye selv, men el, vann, fasade og eventuelt takarbeid skulle vi nok leie ut.
Mvh
M
Mvh
M
Hei
Huset du lenker til ser ut til å ha vært et godt hjem, samt at noen allerede har påbegynt en renovering men gitt opp.
Først finn ut hvorfor nåværende, eller tidligere eiere sluttet med renoveringen. Ble det oppdaget noe som gjorde alt dobbelt så dyrt?
Når det gjelder kostnaden, så avhenger det av en masse ting som heimlaga nevner.
Gjør dere alt som er mulig selv og tar inn håndverkere der det må, så regn med noe år og noen, kanskje flere, millioner. Det finnes noen innslag på SVTs Husdrömmar som har tatt 3-5 år før renoveringen ble ferdig.
Det virker som om det går an å bo i huset, så å renovere en del av gangen er sikkert mulig. Men regn med noen års arbeid dersom det er slik at dere jobber samtidig. Et alternativ er å slutte i jobben og isteden renovere huset i løpet av 1 år på heltid isteden.
Huset du lenker til ser ut til å ha vært et godt hjem, samt at noen allerede har påbegynt en renovering men gitt opp.
Først finn ut hvorfor nåværende, eller tidligere eiere sluttet med renoveringen. Ble det oppdaget noe som gjorde alt dobbelt så dyrt?
Når det gjelder kostnaden, så avhenger det av en masse ting som heimlaga nevner.
Gjør dere alt som er mulig selv og tar inn håndverkere der det må, så regn med noe år og noen, kanskje flere, millioner. Det finnes noen innslag på SVTs Husdrömmar som har tatt 3-5 år før renoveringen ble ferdig.
Det virker som om det går an å bo i huset, så å renovere en del av gangen er sikkert mulig. Men regn med noen års arbeid dersom det er slik at dere jobber samtidig. Et alternativ er å slutte i jobben og isteden renovere huset i løpet av 1 år på heltid isteden.
Takk for alle de gode svarene!
En bekjent som har renovert to slike bus sa at de kostet 7 mill hverN NybyggareMaria skrev:Jeg og mannen min er litt fristet til å kjøpe et skikkelig oppussingsobjekt og fikse det opp akkurat slik vi vil ha det.
Har funnet dette huset som mildt sagt trenger litt kjærlighet. Men hvor mye tror dere det vil koste å renovere dette objektet?
[lenke]
Forutsetter at man må gjøre fasade, tak - hele rubben.
Mvh
M
Herlig hus!
Jeg vil gjette på minst 3 millioner hvis dere leier det ut, men uten å gjøre noe ekstravagant og med utgangspunkt i at stamme, tak, gulv, skorstein mm. er i god stand.
Innvendig ca. 10 000 kr/m2 bygningsareal, og det ser ut til å være knapt 200 m2.
Utvendig ca. 1 mill. kr der det dyre er tak, pussfasade og vindusrenovering.
Så kan det f.eks. komme til 250 000 for varmepumpe, et par 100 000 for kjøkken og bad hver mm.
Jeg renoverte et hus fra 1914, totalareal litt over 200 m2 under knapt 2 år med en snekker, men la over 1000 timer selv og snekkeren var type 2500-3000 timer, men ham hadde jeg som ansatt (ikke innleid firma), noe som innebærer lønn + sosiale avgifter, havnet på ca. 1,5 mill. kr, men da reparerte jeg kun taket (byttet ikke) og byttet ikke bad og kjøkken, kjøkkenet ble renovert, men f.eks. vindusrenoveringen var nok over 300 timer bare den.
Hvis man gjør det selv, er det jo bra å ikke undervurdere hvor lang tid ting tar. Jeg tror at jeg havnet på et sted rundt 200 timer per rom (vegger, snekring, gulv mm. + el) men da blir jo også en gang eller en trappehus et rom. Og bare fordi de er mindre, går det ikke nødvendigvis raskere.
Min renovering var forholdsvis ambisiøs, mye tid gikk til å skrape/sliping av gamle lister, karmer, dører, nyprodusere noen karmer, frese inn all el og gjenopprette mm.
Jeg vil gjette på minst 3 millioner hvis dere leier det ut, men uten å gjøre noe ekstravagant og med utgangspunkt i at stamme, tak, gulv, skorstein mm. er i god stand.
Innvendig ca. 10 000 kr/m2 bygningsareal, og det ser ut til å være knapt 200 m2.
Utvendig ca. 1 mill. kr der det dyre er tak, pussfasade og vindusrenovering.
Så kan det f.eks. komme til 250 000 for varmepumpe, et par 100 000 for kjøkken og bad hver mm.
Jeg renoverte et hus fra 1914, totalareal litt over 200 m2 under knapt 2 år med en snekker, men la over 1000 timer selv og snekkeren var type 2500-3000 timer, men ham hadde jeg som ansatt (ikke innleid firma), noe som innebærer lønn + sosiale avgifter, havnet på ca. 1,5 mill. kr, men da reparerte jeg kun taket (byttet ikke) og byttet ikke bad og kjøkken, kjøkkenet ble renovert, men f.eks. vindusrenoveringen var nok over 300 timer bare den.
Hvis man gjør det selv, er det jo bra å ikke undervurdere hvor lang tid ting tar. Jeg tror at jeg havnet på et sted rundt 200 timer per rom (vegger, snekring, gulv mm. + el) men da blir jo også en gang eller en trappehus et rom. Og bare fordi de er mindre, går det ikke nødvendigvis raskere.
Min renovering var forholdsvis ambisiøs, mye tid gikk til å skrape/sliping av gamle lister, karmer, dører, nyprodusere noen karmer, frese inn all el og gjenopprette mm.
Sist redigert:
Wow hvilket fint hus! Men hvorfor har nåværende eier tydeligvis kastet inn håndkleet? Ser ut til å være påbegynt, men noe har kommet i veien. Veldig relevant om det finnes noe stort og skrekkelig dyrt, si råtten stamme som hindrer videre arbeid.
Hvor langt er en snor? Hvor mye koster det å renovere? Om man gjør alt selv, bør man regne med flere år med kvelder, helger og ferier. Da bør man nok synes at det er gøy. Å sette bort alt er ikke så enkelt, ta inn tilbud, lese seg opp, forstå. Så kommer man på at man heller river selv enn lar firmaet ta 60 000 for jobben osv osv. Materiale er utrolig dyrt. Verktøy også. Å henge på marketplace/blocket blir raskt en deltidsjobb.
Mvh kjøpt to dødsbo og renoveringsobjekter og trives storveis.
Ps. Har ikke vært på utenlandsferie på 6 år men det savner jeg heller ikke. Man tar sine valg.
Hvor langt er en snor? Hvor mye koster det å renovere? Om man gjør alt selv, bør man regne med flere år med kvelder, helger og ferier. Da bør man nok synes at det er gøy. Å sette bort alt er ikke så enkelt, ta inn tilbud, lese seg opp, forstå. Så kommer man på at man heller river selv enn lar firmaet ta 60 000 for jobben osv osv. Materiale er utrolig dyrt. Verktøy også. Å henge på marketplace/blocket blir raskt en deltidsjobb.
Mvh kjøpt to dødsbo og renoveringsobjekter og trives storveis.
Ps. Har ikke vært på utenlandsferie på 6 år men det savner jeg heller ikke. Man tar sine valg.
En bekjent som har renovert to gamle hus, sa det kostet sju mill. Kr per hus. Da har han leid inn for alt.N nb. skrev:Herlig hus!
Jeg ville anslå minst 3 millioner hvis dere setter det ut, men uten å gjøre noe ekstravagant og med utgangspunkt i at stamme, tak, gulv, skorstein mm er greie.
Invendig ca 10 000 kr/m2 bygningsareal, og den virker å være knapt 200 m2.
Utvendig ca 1 mnok der det dyreste er tak, pussfasade og vindusrenovering.
Så kan det for eksempel komme til 250 000 for varmepumpe, et par 100 000 for kjøkken og bad hver mm.
Jeg renoverte et hus fra 1914, totalareal på drøyt 200 m2 under knapt 2 år med en snekker, men la inn over 1000 timer selv, og snekkeren var der typ 2500-3000 timer, men han hadde jeg som ansatt (ikke innleid firma), noe som innebærer lønn+ sosiale avgifter, havnet på ca 1,5 mnok, men da reparerte jeg kun taket (byttet ikke) og byttet ikke bad og kjøkken, kjøkkenet ble renovert, men f.eks. vindusrenoveringen var nok over 300 timer bare den.
Hvis man gjør det selv, er det jo bra å ikke undervurdere hvor lang tid ting tar. Jeg tror at jeg landet på et eller annet sted rundt 200 timer per rom (vegger, snekkerting, gulv mm + el) men da blir jo også en gang eller et trappehus et rom. Og bare fordi de er mindre, går det ikke nødvendigvis raskere.
Så var min renovering ganske ambisiøs, mye tid gikk med til å skrape / slipe gamle lister, forder, dører, nyprodusere noen karmer, frese inn all el og gjenopprette mm.
Et spennende prosjekt. Mye arbeid som passer for den som vil restaurere et beboelig vakkert hus.
Det jeg deretter funderer på er nettopp nærheten til gaten. Nå ligger jo huset et stykke fra E65:en så det er nok ikke så trafikkert.
Hyggelig og vakker plass!
Det jeg deretter funderer på er nettopp nærheten til gaten. Nå ligger jo huset et stykke fra E65:en så det er nok ikke så trafikkert.
Hyggelig og vakker plass!
Håper dere ikke har små barn.N NybyggareMaria skrev:Jeg og min mann er litt fristet til å kjøpe et skikkelig renoveringsobjekt og fikse opp akkurat slik vi vil ha det.
Har funnet dette huset som minst sagt trenger litt kjærlighet. Men hvor mye tror dere det ville koste å renovere dette objektet?
[lenke]
Forutsetter at man må gjøre fasade, tak - rubbet.
Mvh
M
Arbeidsformidlingen kan hjelpe med en handy fyr som får en introduksjonsjobb, eller hva det heter. Med dere som arbeidsgivere. Det blir billig.
Så ikke noe om det, men er det K/Q-merket? Føles som et hus som kunne vært det. Ellers sier kommunen dette om vårt hus: "Eiendommen ligger innenfor et spesielt verdfullt kulturområde". Det finnes imidlertid ingen nettside tilgjengelig eller lignende om dette, bare mest en løs mening fra kommunens side. Hva det i praksis innebærer er også vanskelig å si, men det vil sette kjepper i hjulene en dag kan jeg tenke meg.
Verdt å sjekke dette med kommunen.
Verdt å sjekke dette med kommunen.