I
Hei,

Hogd ut ujevnheter og bygget opp med litt bruk i en ventil slik at man kunne sette inn en korrekt innerdel med filter. Ble tvunget til å bygge det i 2 omganger (2 dager) siden det trengte å herde litt før man kunne legge på det øverste. Har vannet rundt 2-3 ganger på 2 dager nå. Hvor lenge til bør jeg vanne før jeg kan trykke inn innerdelen og vente noen uker før jeg kan male?

Ventil under arbeid, omgitt av nylagt mørtel for å jevne ut ujevnheter, klar til å få korrekt innerdel med filter montert. En firkantet ventilasjonsåpning i veggen med ny sement rundt og utsikt til utsiden. Veggen er delvis kledd med tape og ventilrammen er synlig. Ventilasjonsåpning i vegg med gitter og ujevnt murverk rundt. Brukt mørtel for jevn overflate. Ventil i murvegg med fuktige flekker rundt, omgitt av murstein.

N
Er det sementmørtel A?
Har du vannet i dag også så holder det.
Er vel bare å trykke inn innerdelen og male om 4-7 dager.

• Liker
Ironside
  • Laddar…
I
Det er Finja Puts- & murbruk C 25kg. Joda, jeg har vannet det par ganger hver dag. Første delen ble gjort på tirsdag, den siste påbyggingen for å fylle opp hele hullet ble gjort på onsdag. Det føles på dette stadiet veldig stabilt og jeg kan ikke se at det har sprukket noe.

Så da trykker jeg på innerdelen i kveld og så får det gå noen uke før jeg maler det.

Sist redigert:
N
Høres bra ut, man bruker kunne male etter ca en uke.

• Liker
Ironside
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.