Jeg er på jakt etter tre plater Gyproc Habito men finner ingen forhandlere som har det på lager. Har den utgått? Finnes det mer eller mindre identiske plater fra f.eks. Norgips man kan bruke i stedet? Jeg trenger en skikkelig skrue- og slagfast plate til et prosjekt og jeg tror Habito er det eneste fornuftige alternativet.

R RocketScienceSmurf skrev:
Jeg er på jakt etter tre plater Gyproc Habito men finner ingen forhandlere som har dem på lager. Har den utgått? Finnes det mer eller mindre identiske plater fra f.eks. Norgips man kan bruke i stedet? Jeg trenger en skikkelig skrue- og slagfast plate til et prosjekt, og jeg tror Habito er det eneste fornuftige alternativet.
Hvor i landet bor du? Går du inn på deres hjemmesider så kan du se forhandlere.

• Liker
RocketScienceSmurf
  • Laddar…
O
Jeg er på jakt etter tre plater Gyproc Habito men finner ingen forhandler som har dem på lager. Har den gått ut? Finnes det mer eller mindre identiske plater fra f.eks. Norgips man kan bruke i stedet? Jeg trenger en skikkelig skrue- og slagfast plate til et prosjekt og jeg tror Habito er det eneste fornuftige alternativet.
selges av de fleste byggevarehandlere, f.eks. Beijer.

men et spørsmål, hva skal du bruke den til?
Mange misforstår platen og dens funksjon helt

Norgips heter ultraboard. Er dessverre ikke så vanlig at det finnes på lager, men gå til en stor forhandler der proffene handler og sjekk.

• Liker
Anonymiserad 405730 og 1 annen
  • Laddar…
O oliven1 skrev:
selges av de fleste byggevarehusene, f.eks. Beijer.

men et spørsmål, hva skal du bruke den til? Mange misforstår platen og dens funksjon helt
Beijer hadde ikke inne og de hadde dessuten stengt når jeg skulle svinge forbi og spørre om de kunne bestille inn for meg. Du får gjerne beskrive hvordan den er ment å brukes og hvor dens styrker og fordeler ligger så kan jeg avgjøre om det blir riktig.

Om du skriver hvor i landet du befinner deg, så er det lettere å hjelpe deg.

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Bor i Jönköpingstraktene og etter tips svingte jeg forbi Optimera i morges. De hadde en tilsvarende plate fra Knauf hjemme så det får det bli. 👍

• Liker
Matti_75
  • Laddar…
B
Riktig skruvfast er den ikke, men klart bedre enn vanlig gips. Skjær så dypt du kan med gipsskniven før du skal knekke.. Glem ikke hårdgipsskru.

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
O
Beijer hadde ikke hjemme og de var dessuten stengt når jeg skulle svinge forbi og spørre om de kunne bestille hjem til meg. Du får gjerne beskrive hvordan den er tenkt å brukes og hva dens styrker og fordeler er, så kan jeg avgjøre om det blir riktig.
ikke slik at du kan henge mye tyngre ting enn i vanlig gips.
absolutt ingen erstatning til verken osb eller plyfa.

den klarer bra last i én retning men intet moment i det hele tatt.
så å skru opp et bilde eller lignende er ikke noe problem men bare glem det til ting som har et moment som rekkverk, kjøkken, hattehylle, kroker m.m.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.