D
Mitt hus jeg bor i i dag er bygd av siporexblokker (bygd 1972). Jeg ønsker å erstatte en dør med et vindu/veggelement. Har dessverre vanskelig for å finne en forhandler som nettopp selger siporexblokker med bredde 700mm.
Noen som kan peke meg i riktig retning (blokka er ikke til stor hjelp dessverre)?

Med vennlig hilsen,
Daniel

A
Xella er de som produserer Ytong nå til dags. Sjekk med dem hvilke forhandlere som selger ytongblokker. 700mm blir nok vanskelig å få tak i da i prinsippet alle lettbetongprodusenter går for 600mm.

Legg ut en forespørsel i din lokale facebookgruppe, noen renoverer sikkert litt og da blir en vegg eller to ofte revet. Den burde du kunne få. Ellers har byggevarehuset blokker, men du må nok skjøte.

Må det være Siporex/Ytong? Vanlige lecablokker fungerer jo ofte like bra. Men det kommer jo an på hva det er du skal gjøre og i hvilken vegg.

Siporex er ganske enkel å kappe, så hvis du ikke trenger så mange, kan det kanskje være en løsning. Fungerer med en håndsag.

Stefflo Stefflo skrev:
Siporex er ganske enkel å kappe til, så skal du ikke ha så mange kan det kanskje være en løsning. Fungerer med en håndsag.
Jeg har kjøpt Siporex-blokker på Bauhaus, ca 70mm x 600mm x 400mm, for ca 70kr/st. Finnes nok noen flere størrelser. Har kjøpt en lettbetong-håndsag på Jula for kanskje 100 kr (enorme sagtenner), om det ikke bare er for å kappe av en liten bit, tror jeg vanlig håndsag slites ganske mye.

Hornbach, K-Bygg osv har sikkert alternativer. Så finnes det jo andre merker også.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.