D
Hei,
Holder på å renovere leiligheten min nå og trenger å finne pene terskler. Fant dette bildet (lenke til bilde: https://pin.it/6xyv4maf523in2) og det er slik vi vil gjøre i vår leilighet. En av tersklene har litt rare mål (150mm på bredeste stedet) og derfor ville det aller beste vært om vi kunne kjøpe en hel messingplate for å skjære ut tersklene selv.

Hvor kjøper jeg en sånn som på bildet og hvilken tykkelse tror dere jeg trenger?

Takk på forhånd.

• Messingtærskel mellom fliser og tregulv i en leilighet, viser overgangsløsning for renovering av gulv.
Sist redigert:
Større blikkenslageri kan ordne det med alle mål du trenger

• Liker
Danjuz
  • Laddar…
D Danjuz skrev:
en hel messingplate for å skjære ut tersklene selv.
Du klarer ikke å skjære selv, platearbeideren klipper rett og fint, bare fasu/grade litt pent og så trenger du nok en 3 mm så den tåler litt og ikke deformeres

jeg har lignende hjemme, jeg kjører på 0.7mm og den fungerer perfekt! tynnere hadde absolutt ikke fungert

ville også anbefalt å grade litt, ellers blir det jævlig skarpt i kantene

Røster nok på opp mot 3 mm med. Noe rundt millimeteren eller tynnere vil med noen glippe eller høydeforskjell avsløre ujevnheter. Lagde en peisplate i messing i 2mm som ble riktig bra men hadde ligget enda bedre om den hadde vært 3mm.

La absolutt blikkenslageren klippe, ingen sjanse til å gjøre det pent selv og disse tykkelsene klipper man ikke med saks selv om man prøver. Stikksag langs skinne om man må prøve.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.