R
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kjøper mest på GS-Bygg, som ligger nærmest, til og med litt nærmere enn Byggmax.
[lenke]
Ligger rett sør for Halmstad, og har veldig bra service og sortiment.
Og oftest gode priser.
Sjekk deres 26x190 furu gulv f.eks.
[bilde]
[lenke]
Kvister ...
 
Kjøper nesten alt jeg trenger på Karl Hedin, ligger ganske nærme. Men fremfor alt får jeg alltid god hjelp og hyggelig service sammenlignet med byggmax.
Deretter har det for min del alltid vært stor forskjell på kvaliteten mellom de to, måttet lete i evigheter etter noe rett på byggmax.
 
  • Liker
OveRa og 1 annen
  • Laddar…
XL bygg, kjøpte alt på byggmax tidligere men butikken i Gävle er nå under all kritikk
 
  • Liker
Ericplumber
  • Laddar…
R RapidSledge skrev:
Kvister ...
Ja, det er vel en del av sjarmen med et ekte massivt tregulv :)
Og et kvistfritt massivt gulv blir nok ikke billig...
Vi har lagt 70 kvm med slikt gulv, for 8 år siden, og ingen kvister har ramlet bort.
 
Sist redigert:
Lizzardo
Hos en lokal mindre forhandler.
Med litt rabatt får jeg priser tilsvarende byggmax, men de holder mye bedre kvalitet på treverket.
Dessuten har jeg ca. 5 min kjøretur på småveier, så jeg kan laste ful med lav risiko for å bli oppdaget av lensmann.
 
  • Liker
Sthlm1891
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Kvaliteten på Byggmax er vel sånn passe. Men er enig i at det som ligger nærmest er det mest bekvemme.
Når det kommer til treprodukter har de samme leverandør som mange andre store aktører, men mye billigere.
 
Lizzardo Lizzardo skrev:
Dessuten har jeg ca 5 min kjøretid på småveier så jeg kan fulllaste med lav risiko for å bli oppdaget av lensmann
Hyggelig at du mer bekymrer deg for politiet enn at din feilaktige lasting skal forårsake en ulykke av noe slag...
 
  • Liker
-PC- og 3 andre
  • Laddar…
Robert63 Robert63 skrev:
Når det kommer til treprodukter har de samme leverandør som mange andre store aktører, men mye billigere.
Ja men de kjøper inn en lavere kvalitet.
 
  • Liker
evertb
  • Laddar…
Vi har veldig mye som finnes innen en mil hjemmefra. Blir Ekesiöö, Hornbach, Bauhaus, Byggmax, og XL. En hel del panel henter vi fra Åttersta utenfor Sandviken. Bestilt en del fra Listspecialisten og sekelskifte.
Nå er det mange prosjekter i Stugan og da blir det Fresks i Funäsdalen. Fantastisk butikk!
 
Om jeg kjøper mye materiale og vil få det hjemlevert blir det proffshandel Optimera med kontakt med inneselgerne før. Ikke så mye dyrere og alt virke er nærmest perfekt.

Småhandler jeg, eller handler i helgen, så blir det Byggmax. Men man må da sjekke hver planke. Jem & fix kun ved et spesielt tilbud. De er jo litt crappelicrapcrap.
 
  • Liker
saiter
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Ja men dom köper inn en lavere kvalitet.
Nei, det gjør de ikke. Det er nøyaktig de samme tingene fra nøyaktig samme leverandør. Når det kommer til treverk, bør jeg vel tilføye. Gips, for eksempel, har de en EU-klassifisert variant som er kjempedyr og i alle fall har jeg ikke merket noen som helst forskjell. Deretter har de noen egne merkevarer som er litt så som så, for eksempel latexfugen, men hva kan man forvente for 9 kroner? Deres maling Midun er overraskende bra og ikke minst billig.
 
  • Liker
Ahm.s og 1 annen
  • Laddar…
Deilig å høre at jeg ikke er den eneste som synes at byggmax er helt ok kvalitet. Superbra veggsparkel også!
 
  • Liker
Ahm.s og 1 annen
  • Laddar…
En apelsin Mia Orange skrev:
Godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes at byggmax har helt ok kvalitet. Superbra veggsparkel også!
Jeg ville ikke brukt skruene til noe sensitivt, eller heller ikke i for stor mengde (passform bit). Trelasten er jo ofte veldig skjev, sikkert 40-50 % forkastes av mange. Sparkelen bruker jeg også av og til, men opplever at den synker sammen mer enn for eksempel Fluggers.
 
P
All planke og bord lager vi selv i de dimensjonene vi vil, i dag laget vi 200x200 5,40 lange bjelker :) , men plater og annet byggrelatert kjøpes på xlbygg.. fått kjempebra priser der som også slår byggmax prisen.. og da handler jeg alltid som privatperson
 
elpaco elpaco skrev:
Virket er jo ofte veldig vindt, sikkert 40-50% ratas av mange.
Du virker ha hatt dårlige erfaringer. Når handlet du sist? Jeg plukker alltid veldig nøye på byggevarehuset, men har ikke opplevd at det er spesielt mye verre på byggmax enn andre. 40-50 % er ganske ekstremt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.