24.768 lest ·
72 svar
25k lest
72 svar
Hvor kjøper dere deres byggemateriale?
Kjøper nesten alt jeg trenger på Karl Hedin, ligger ganske nærme. Men fremfor alt får jeg alltid god hjelp og hyggelig service sammenlignet med byggmax.
Deretter har det for min del alltid vært stor forskjell på kvaliteten mellom de to, måttet lete i evigheter etter noe rett på byggmax.
Deretter har det for min del alltid vært stor forskjell på kvaliteten mellom de to, måttet lete i evigheter etter noe rett på byggmax.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Lizzardo
Gjør-det-selv-bygger
· Örebro
· 259 innlegg
Lizzardo
Gjør-det-selv-bygger
- Örebro
- 259 innlegg
Hos en lokal mindre forhandler.
Med litt rabatt får jeg priser tilsvarende byggmax, men de holder mye bedre kvalitet på treverket.
Dessuten har jeg ca. 5 min kjøretur på småveier, så jeg kan laste ful med lav risiko for å bli oppdaget av lensmann.
Med litt rabatt får jeg priser tilsvarende byggmax, men de holder mye bedre kvalitet på treverket.
Dessuten har jeg ca. 5 min kjøretur på småveier, så jeg kan laste ful med lav risiko for å bli oppdaget av lensmann.
Vi har veldig mye som finnes innen en mil hjemmefra. Blir Ekesiöö, Hornbach, Bauhaus, Byggmax, og XL. En hel del panel henter vi fra Åttersta utenfor Sandviken. Bestilt en del fra Listspecialisten og sekelskifte.
Nå er det mange prosjekter i Stugan og da blir det Fresks i Funäsdalen. Fantastisk butikk!
Nå er det mange prosjekter i Stugan og da blir det Fresks i Funäsdalen. Fantastisk butikk!
Om jeg kjøper mye materiale og vil få det hjemlevert blir det proffshandel Optimera med kontakt med inneselgerne før. Ikke så mye dyrere og alt virke er nærmest perfekt.
Småhandler jeg, eller handler i helgen, så blir det Byggmax. Men man må da sjekke hver planke. Jem & fix kun ved et spesielt tilbud. De er jo litt crappelicrapcrap.
Småhandler jeg, eller handler i helgen, så blir det Byggmax. Men man må da sjekke hver planke. Jem & fix kun ved et spesielt tilbud. De er jo litt crappelicrapcrap.
Nei, det gjør de ikke. Det er nøyaktig de samme tingene fra nøyaktig samme leverandør. Når det kommer til treverk, bør jeg vel tilføye. Gips, for eksempel, har de en EU-klassifisert variant som er kjempedyr og i alle fall har jeg ikke merket noen som helst forskjell. Deretter har de noen egne merkevarer som er litt så som så, for eksempel latexfugen, men hva kan man forvente for 9 kroner? Deres maling Midun er overraskende bra og ikke minst billig.R RoBo skrev:
Deilig å høre at jeg ikke er den eneste som synes at byggmax er helt ok kvalitet. Superbra veggsparkel også!
Jeg ville ikke brukt skruene til noe sensitivt, eller heller ikke i for stor mengde (passform bit). Trelasten er jo ofte veldig skjev, sikkert 40-50 % forkastes av mange. Sparkelen bruker jeg også av og til, men opplever at den synker sammen mer enn for eksempel Fluggers.Mia Orange skrev:
P
pleqtiz
Verktøyentusiast
· Västernorrland
· 1 776 innlegg
pleqtiz
Verktøyentusiast
- Västernorrland
- 1.776 innlegg
All planke og bord lager vi selv i de dimensjonene vi vil, i dag laget vi 200x200 5,40 lange bjelker
, men plater og annet byggrelatert kjøpes på xlbygg.. fått kjempebra priser der som også slår byggmax prisen.. og da handler jeg alltid som privatperson
