Hvor kjøper dere helst byggematerialer som trefiberplater og planker eller isolasjon? Det har skiftet litt gjennom årene, noen har forsvunnet, i dag er det to hovedsteder vi går til som ligger i nærheten av enkelthetens skyld.
Misliker Byggmax og støtter gjerne den lokale forhandleren som også er en Woody bygghandel. De var ikke mye dyrere da jeg byttet tak på sommerhytta, og da fikk jeg Plannja "takpanner" i stedet for hva nå enn Byggmax har for metall.
Har to Byggmax å velge mellom, det ene er helvete mens det andre er skikkelig bra. Har også en Jem & Fix i nærheten, fryktelig rotete men billig. Har en småsåg i nærheten der det blir billig å kjøpe mye samt at det går an å få tak i profiler som ellers er umulige. Har XL-Bygg, Bolist, Beijer mm. i nærheten som brukes når jeg vil ha noe spesielt eller har veien forbi. Men absolutt mest handles på det bra byggmaxet.
Har alltid handlet på Woody.
Valgte dem for flere år siden til tross for at de er noe dyrere enn Byggmax og Jem og Fix.
Med rabatten jeg fikk ble det ikke så stor forskjell som jeg trodde.
Men siden jeg ikke er snekker, setter jeg pris på all hjelp jeg får når jeg trenger det. De er kunnskapsrike, tar seg tid og hjelper til.
På Byggmax er min oppfatning at de knapt vet forskjellen på en spiker og en skrue.
Men nå vet jeg dessverre ikke lenger hvor jeg skal handle.
Sist jeg var der hadde de byttet navn til Derome.
Min konto var fjernet og jeg fikk ikke handle der siden jeg var privatperson, så jeg måtte gå derfra tomhendt.
Jeg ble rett og slett "kastet ut".
Det kommer an på hva det skal brukes til! Som oftest byggmax til stendere og rupanel. Gulvlister og sånt som vises, hornbach. Er jem & fix billigere enn byggmax?