Skal notere gulv og trenger å finne et firma som selger edeltre som eik/teak/kirsebær mm

Noen som vet?

Det burde du kunne kjøpe hos hvert snekkeri. Lurer på hva en fast kubikk eik koster i dag? 40.000kr?

dogen skrev:
Det burde du kunne kjøpe ved hvert snekkeri. Lurer på hva en fast kubikk eik koster i dag? 40.000kr?
Vi har en solid bit sjødränkt eik i strandkanten på landet. Jeg kanskje burde grave opp den.....

Sjødruknet? Da er den nok i prima stand. Plukk opp og sag opp den i passende biter. Lim alt endetreet så det tørker sakte og du kanskje får fram en ekte gullklump.

Du kan kanskje prøve med å ringe et lokalt sagbruk. Noen ganger får de inn avviklede edeltre som du da kan bestille akkurat slik du vil ha det. Da er det riktignok splitter nye og trenger å tørkes...

Om du bor i Skåne kan jeg gi deg en kontakt. Send dm i så fall!

Synsvinkelen. Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg kjøper edeltre til bra pris hos "Interwood" i Göteborg. www.interwood.se/sort.html
/CC

Eik koster ca 12´per m3 (Husker ikke om det var pluss moms...)

Jasså? Ikke mer? Håpet på at noen skulle hoppe inn og fylle i med kubikkmeterprisen på eik.

12.750,- + mva sist jeg handlet (rett nok snart et år siden) for tømmer i eik, fallende bredde, to tommer tykt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.