Trenger en ny sekskantsskrue til vår parasollfot - men er usikker på hvor man kan kjøpe dette. Biltema har en masse sekskantsskruer, men de benevnes M4 - M12. Jeg har også sjekket på Bauhaus nettside. Jeg er ikke så bevandret i dette området, men på den sekskantsskruen jeg har står det kun GU 4,8. Den jeg leter etter bør tåle stor belastning og være for utendørs bruk. Hva skal jeg kjøpe? Takk for hjelpen.
Ja, kjøp 19533 eller 19534 på biltema (M12 75 mm lang eller M12 100 mm lang, avhengig av hva du trenger) om du har nærme dit.
4.8 er den dårligste kvaliteten på en bolt/skrue. Har en strekkgrense på 320 MPa og bruddgrense på 800 MPa.
Vanligvis bruker man 8.8 bolt/skrue som er 640 MPa i strekkgrense og bruddgrense på 800 MPa.
4 i begynnelsen står for 40 prosent. Og 8 i slutten står for 800 MPa.
En 8.8 bolt har dermed 80 % av 800 MPa som strekkgrense (altså 640 MPa)
Takk for hjelpen! Den jeg har virker veldig dårlig - ikke engang rustfri til tross for at parasollen selvfølgelig er for utendørsbruk. Men 19534 på biltema er rustfri ser jeg - men er det en 8,8 bolt? Lengden på min eksisterende er 82 mm i sin helhet.
Takk for hjelpen! Den jeg har virker veldig dårlig - ikke engang rustfri til tross for at parasollen selvfølgelig er for utendørs bruk. Men 19534 på biltema er rustfri ser jeg - men er det en 8,8 bolt? Lengden på min nåværende er 82 mm i sin helhet.
Jeg tror ikke du trenger å tenke på styrken på denne skruen ... Den du har viser ingen tegn på å være slitt (på en måte som kunne blitt løst med en sterkere skrue), bortsett fra i gjengene ...
Det er gjengene som er ødelagt - sannsynligvis etter at vinden har tatt tak i parasollen og vippet den litt litt frem og tilbake over lang tid. Kanskje hjelper det ikke med 8,8 bolt? I så fall får jeg bytte bolt hvert år isteden.
Det er gjengene som er ødelagt - sannsynligvis etter at vinden har tatt tak i parasollen og vippet den litt frem og tilbake over lang tid. Kanskje hjelper det ikke med 8,8 bolt? I så fall får jeg bytte bolt hvert år i stedet.
Alternativet er en skrue med lengre ugjenget del, så de kreftene ikke tas opp av gjengen ...
Byggmax ligger ganske nær meg kom jeg på. Der har de bolt for utendørs bruk for 100 kr/kg. Hva tror dere om kvaliteten? Biltema tar 100 kr for 1 stk bolt. Stor prisforskjell...
Byggmax ligger ganske nær meg kom jeg på. Der har de bolt for utendørsbruk for 100 kr/kg. Hva tror dere om kvaliteten? Biltema tar 100 kr for 1 stk bolt. Stor prisforskjell...
[lenke]
Nja, det høres litt i overkant ut .. Men har du nærmest til Byggmax, så handle der .. Tror ikke de har rustfrie skruer i løsvekt dog ... Har den gjenger er det en skrue også, så har vi sagt det .. Bolt er hva skruen heter før den får gjenger ..
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.