Trenger å kjøpe en liten, billig tvangsblander så raskt som mulig. Maks 10 000 og helst ikke via nettbutikk, men en fysisk butikk et sted mellom nordre Oslo og Uppsala.

Noen som har et tips - tips som fører til kjøp belønnes med gullstjerne!

du kan alltid leie f.eks. cramo, Lambertsson, ramirent mm
Hva skal du bruke den til?
Har selv en Betongblandare 165l fra jula som jeg har støpt en dobbeltgarasje med f.eks. og mye mer.
Har en eldre variant enn lenken http://www.jula.se/betongblandare-165-l-251015

Nu frågade TS efter en tvångsblandare och det är en sådan här

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQb-exwRpLiSY0UeHIRtXkTayz7UJ5hkyR0Q7iba-8LtY1mLKEb5A

Det gikk helt skeis med bildet

Hva er den praktiske forskjellen mot en vanlig tombola?

Da prøver vi med et annet bilde
.
Betongblander fra IMER med svart trommel og turkis stativ. Selges av Epox i Sollentuna.
Selges av Epox i Sollentuna.

Sist redigert:
  • Liker
godeha
  • Laddar…
Takk fahlis - akkurat en sånn er det jeg vil ha, det er ikke sånn at du i tillegg vet hva de koster? Det finnes ingen priser på deres nettside...

Chaly
Fotografen skrev:
Hva er den praktiske forskjellen mot en vanlig tombola?
Fundert på det samme. Ifølge wikipedia gjelder følgende:

Den mindre vanlige typen av betongblander er tvangsblander*(også kalt "planblander"). Den vanligste konstruksjonen er en fast trommel med roterende skovler inni. Kvaliteten på det blandede produktet blir bedre ved hjelp av denne metoden, for eksempel får*betong*generelt sett høyere trykkstyrke om den blandes med en tvangsblander, sammenlignet med frihjulsblander.*

Hva skal du gjøre?

Skal blande lerklining og da gjør ikke en frifallsblander jobben like bra som en tvangsblander - ifølge ekspertisen.

En Mix 60 (den på fahlis bild) koster 9000kr inkl moms så det blir en utflukt til Sollentuna i slutten av uken.

Takk for hjelpen!

• Liker
Enk Projektet
  • Laddar…
Jeg pleier å bruke Soroto planblander, fungerer utrolig bra, har dog ingen tips på hvor du kan kjøpe og prisbildet ligger på ca 11-12000.

• Liker
Scwen
  • Laddar…
Nå sa du jo tvangsblander under 10' og i Upplandsområdet, MEN som buuz tipsar om så er Soroto veldig bra. Du kan kjøpe en fra dette firmaet i Örebro, og da lander den på litt over 10' avhengig av størrelse:
http://www.nimaab.se/se/grp/cementblandare.php

MEN jeg tror det uansett er en bedre handel om du kan ligge ute med pengene! Det er disse modellene som utleiefirma ofte bruker, noe som nok sier en del om kvaliteten. Blander i plasthink? Tenk på om du heller kjøper det du trenger, bruker, og selger videre. Det går kanskje likevel opp i opp!

Et annet alternativ er jo å spørre om du kan langtidsleie til bedre pris, ELLER kjøpe fra utleiefirma (og kanskje selge tilbake senere).

En oransje tvangsblander fra merket SoRoTo, modell 120 L-30, med to hjul og en rist på toppen.

Det ble slik at jeg handlet av Epox og de var veldig hjelpsomme. De begynte med å advare om at Mix 60 sannsynligvis var for svak for leirpussing. De hadde en Mix 120 inne brukt som jeg kunne få for 11 000 kr, men sa at det var en risiko for at den også var i svakeste laget og at en Mix 120 plus ville være det beste valget. Den er dessverre langt utenfor mitt budsjett så jeg tok sjansen på Mix 120.

Det viste seg at de hadde rett, den er litt for svak, men siden jeg stort sett jobber alene kan jeg lage mindre satser uten å bli forstyrret av at det går sakte. Et annet alternativ er å bløtlegge leiren ordentlig på forhånd, så går blandingen lettere.

Som sagt - veldig bra pris og den fungerer for mine behov, men skal man blande mye leire kan det nok være en idé å velge en større/kraftigere modell.

Jeg må si at jeg er redd for din rygg? Man blander i en plastbolle i markhøyde - deretter løfter man det opp på en trillebår? Eller så må man trille rundt materialet og flytte blanderen til der du jobber ..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.