6.793 lest ·
29 svar
7k lest
29 svar
Hvor gammelt tømmer kan man forvente når man kjøper "nytt"?
Skadet er jo en annen sak, og det skal man absolutt ikke akseptere. Er det veldig mye/mange som er skadet, så må byggevarehandelen til og med komme med nytt kostnadsfritt.R RallyrompanCB skrev:
Jeg mistenker at mange av plankene dine er misfarget i endene, noe de kan bli hvis de har vært slurvete dekket. Da kan det lett tolkes som om det var et aldersproblem.
Men, som sagt regnes 6 måneder ellers som ferskt. Nyere enn det er ikke morsomt å bygge veranda med.
Du projiserer og overanalyserer nok en hel del nå.R RallyrompanCB skrev:
Generelt så pleier trelastbutikker å ha ganske høy omsetning på trevirke, og når man gjør en større bestilling for en terrasse, kommer det ofte som en ny leveranse. Og 6 måneder "gammelt" trevirke er absolutt ikke noe rart for dem å få levert.
Det er ganske garantert ikke noen som har plukket sammen ditt trevirke for hånd fra deres trevirkearrangement for selvplukk når du bestiller trevirke for en terrasse som hjemlevering.
Visst, enkelte bjelker kan selvsagt plukkes på det viset.
Projiserer? Hva mener du?Dowser4711 skrev:
Du projiserer og overanalyserer nok en god del nå.
Generelt pleier trelastlager å ha ganske høy omsetning på treverk, og når man gjør en større bestilling for en terrasse kommer det ofte som en ny leveranse. Og 6 måneder "gammelt" treverk er absolutt ikke noe rart for dem å få levert.
Det er ganske garantert ikke noen som har plukket sammen ditt trevirke for hånd fra deres trelasthaug for selvplukk når du bestiller treverk for en terrasse som hjemleveranse.
Selvfølgelig kan enkelte lekter bli plukket på den måten.
”Projektsjon er å plassere uønskede tanker, følelser eller impulser på en annen person som ikke har disse. Det handler om å projisere noe vi ikke liker med oss selv på noen andre for å beskytte oss fra å måtte erkjenne de delene av oss som vi ikke liker.”R RallyrompanCB skrev:
For en klovn!
Samme her som øvrige forum. Alltid noen som ikke nøyer seg med å svare på et spørsmål, men skal være Freud også!R RallyrompanCB skrev:
Takk og farvel!
Takk, du svarte selv.R RallyrompanCB skrev:
Din opprørthet om at noen har gitt deg dårlig virke med vilje ved å hente frem søppel lengst bak i haugen for å bli kvitt det, har ikke noe med virkeligheten på en normal trelasthandel å gjøre.
Der svarte du på MITT spørsmål. Tenk om du kunne gjort det fra begynnelsen Freud! Det er en "gammel" ofte håndtert bunt som ble sendt til meg til min skuffelse. Fullt forståelig synes jeg. Derav et spørsmål om innen hvilke tidsrammer trevirke håndteres. Enkelt! Men analyser i vei 👌🏼😉Dowser4711 skrev:
Det er kanskje ikke med vilje, men har du sett disse trelastplukkerne på trelastlagre, sjelden personale med kunnskap dessverre..Dowser4711 skrev:
Så får man hele bunter er tømmeret bra, men bestiller man mindre mengder av mange sorter så er det ofte mye som er dårlig dessverre..
Absolutt, men å tro at de gjør det for at de vil bli kvitt en gammel haug som ikke blir solgt er noe helt annet.Rejäl skrev:
Men det skjer. Vi har flere ganger måttet bytte ut hele pakken da det har skilt for mye i aldringen, så det er ikke noe rart i starten av sesongen for trykket terrassebord.Dowser4711 skrev:
Absolutt! At det kommer dårlig trevirke i leveranser er jo absolutt ikke noe "rart" og noe som generelt håndteres smidig gjennom reklamasjon som har blitt beskrevet flere ganger allerede i tråden.Rejäl skrev:
Ja, vi har hatt noen terrasser gjennom årene der vi har trodd at det skal jevne seg helt ut, noe det ikke har gjort, så dels grånaden blir ulik, deretter kan det bli ulik bredde på mellomrommene, men det har vi aldri hatt noen som har klaget på..Alfredo skrev:
Finnes det grånede bord i haugen kontra helt grønne, så er det en risiko for at det vil vises over lang tid, om ikke alltid..
Men nå er jeg ganske pirkete, som mange av våre kunder er, så mange andre ville ikke reflektert over det..
Kanskje er man litt yrkesskadet, så å si😂😉
Nja vet ikke om jeg er enig. Legger ved et bilde der du ser en terrasse der vi la det store området før helgen, og det grønnere er lagt på mandagen etter helgen, så ser du hvor mye det som har ligget over helgen i solen har blittknet..Alfredo skrev:
Det blekner veldig fort i solen..
Klikk her for å svare