R RallyrompanCB skrev:
Ja, egentlig var jeg mest skuffet over at de sender "skadet kjedelig" virke.
Skadet er jo en annen sak, og det skal man absolutt ikke akseptere. Er det veldig mye/mange som er skadet, så må byggevarehandelen til og med komme med nytt kostnadsfritt.
Jeg mistenker at mange av plankene dine er misfarget i endene, noe de kan bli hvis de har vært slurvete dekket. Da kan det lett tolkes som om det var et aldersproblem.
Men, som sagt regnes 6 måneder ellers som ferskt. Nyere enn det er ikke morsomt å bygge veranda med.

R RallyrompanCB skrev:
Okej, jo jeg er vel egentlig enig, men jeg var så sykt skuffet over at de sendte typ den overblivne bunten som de ikke hadde blitt kvitt før nå.
Du projiserer og overanalyserer nok en hel del nå.
Generelt så pleier trelastbutikker å ha ganske høy omsetning på trevirke, og når man gjør en større bestilling for en terrasse, kommer det ofte som en ny leveranse. Og 6 måneder "gammelt" trevirke er absolutt ikke noe rart for dem å få levert.
Det er ganske garantert ikke noen som har plukket sammen ditt trevirke for hånd fra deres trevirkearrangement for selvplukk når du bestiller trevirke for en terrasse som hjemlevering.
Visst, enkelte bjelker kan selvsagt plukkes på det viset.

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Du projiserer og overanalyserer nok en god del nå.
Generelt pleier trelastlager å ha ganske høy omsetning på treverk, og når man gjør en større bestilling for en terrasse kommer det ofte som en ny leveranse. Og 6 måneder "gammelt" treverk er absolutt ikke noe rart for dem å få levert.
Det er ganske garantert ikke noen som har plukket sammen ditt trevirke for hånd fra deres trelasthaug for selvplukk når du bestiller treverk for en terrasse som hjemleveranse.
Selvfølgelig kan enkelte lekter bli plukket på den måten.
Projiserer? Hva mener du?

R RallyrompanCB skrev:
Projiserer? Hva mener du?
Projektsjon er å plassere uønskede tanker, følelser eller impulser på en annen person som ikke har disse. Det handler om å projisere noe vi ikke liker med oss selv på noen andre for å beskytte oss fra å måtte erkjenne de delene av oss som vi ikke liker.”

For en klovn!

R RallyrompanCB skrev:
Projektion er å plassere uønskede tanker, følelser eller impulser på en annen person som ikke har disse. Det handler om å projisere noe vi ikke liker med oss selv på noen andre for å beskytte oss fra å måtte erkjenne de delene av oss som vi ikke liker.”

Hvilken klovn!
Samme her som øvrige forum. Alltid noen som ikke nøyer seg med å svare på et spørsmål, men skal være Freud også!
Takk og farvel!

R RallyrompanCB skrev:
Projektion er å plassere uønskede tanker, følelser eller impulser på en annen person som ikke har disse. Det handler om å projisere noe vi ikke liker med oss selv på noen andre for å beskytte oss fra å måtte erkjenne de delene av oss som vi ikke liker.”

For en pajas!
Takk, du svarte selv.
Din opprørthet om at noen har gitt deg dårlig virke med vilje ved å hente frem søppel lengst bak i haugen for å bli kvitt det, har ikke noe med virkeligheten på en normal trelasthandel å gjøre.

• Liker
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Takk, du svarte selv.
Din opphisselse over at noen har gitt deg dårlig trevirke med vilje ved å plukke fram søppel lengst bak i haugen for å bli kvitt det har ikke noe med virkeligheten på en normal trelasthandel å gjøre.
Der svarte du på MITT spørsmål. Tenk om du kunne gjort det fra begynnelsen Freud! Det er en "gammel" ofte håndtert bunt som ble sendt til meg til min skuffelse. Fullt forståelig synes jeg. Derav et spørsmål om innen hvilke tidsrammer trevirke håndteres. Enkelt! Men analyser i vei 👌🏼😉

• Haha
Dowser4711
  • Laddar…
P
Takk, du svarte selv.
Din opprørthet om at noen har gitt deg dårlig tømmer med vilje ved å plukke frem skrot fra bakerst i haugen for å bli kvitt det har ikke noe med virkeligheten på et normalt trelastlager å gjøre.
Det er kanskje ikke med vilje, men har du sett disse trelastplukkerne på trelastlagre, sjelden personale med kunnskap dessverre..
Så får man hele bunter er tømmeret bra, men bestiller man mindre mengder av mange sorter så er det ofte mye som er dårlig dessverre..

Rejäl skrev:
Det kanskje ikke er med vilje, men har du sett disse tømmerplukkerne på trelastlagre sjelden personale med kunnskap dessverre..
Så får man hele bunter er treverket bra men bestiller man mindre mengde av mange sorter så er det ofte mye som er dårlig dessverre..
Absolutt, men å tro at de gjør det for at de vil bli kvitt en gammel haug som ikke blir solgt er noe helt annet.

P
Absolutt, men å tro at de gjør det fordi de vil bli kvitt en gammel haug som ikke blir solgt er noe helt annet.
Men det skjer. Vi har flere ganger måttet bytte ut hele pakken da det har skilt for mye i aldringen, så det er ikke noe rart i starten av sesongen for trykket terrassebord.

Rejäl skrev:
Men det skjer vi har flere ganger måttet bytte ut hele pakker da det har vært for stor forskjell i aldringen, så det er ingenting rart i begynnelsen av sesongen for trykkimpregnert tre..
Absolutt! At det kommer dårlig trevirke i leveranser er jo absolutt ikke noe "rart" og noe som generelt håndteres smidig gjennom reklamasjon som har blitt beskrevet flere ganger allerede i tråden.

Rejäl skrev:
Fast det skjer vi har flere ganger måttet bytte ut hele pakker da det har skilt for mye i aldringen
Spiller det noen større rolle? Snart eldes det jo "ikapp". Eller tenker du på risikoen for at det krymper ulikt?

P
Alfredo Alfredo skrev:
Spiller det noen større rolle? Snart vil det jo "eldes ikapp". Eller tenker du på risikoen for at det krymper ulikt?
Ja, vi har hatt noen terrasser gjennom årene der vi har trodd at det skal jevne seg helt ut, noe det ikke har gjort, så dels grånaden blir ulik, deretter kan det bli ulik bredde på mellomrommene, men det har vi aldri hatt noen som har klaget på..
Finnes det grånede bord i haugen kontra helt grønne, så er det en risiko for at det vil vises over lang tid, om ikke alltid..
Men nå er jeg ganske pirkete, som mange av våre kunder er, så mange andre ville ikke reflektert over det..
Kanskje er man litt yrkesskadet, så å si😂😉

• Liker
Alfredo og 1 annen
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Finnes det grånede planker i haugen kontra helt grønne
Ja, hvis de er grå allerede som "nye" forstår jeg deg. Så synes jeg at terrassebord nå for tiden ofte er nesten mer gule enn grønne... Var vel mer godsaker i impregnering før...

P
Alfredo Alfredo skrev:
Ja, om de er grå allerede som "nye", forstår jeg deg. Også synes jeg at terrassebordene nå til dags ofte er mer gule enn grønne... Var nok mer godsaker i impregneringen før...
Nja vet ikke om jeg er enig. Legger ved et bilde der du ser en terrasse der vi la det store området før helgen, og det grønnere er lagt på mandagen etter helgen, så ser du hvor mye det som har ligget over helgen i solen har blittknet..
Det blekner veldig fort i solen..

• Bygging av altan i tre, med forskjell i fargetoner på treverket; en del lysere etter å ha blitt utsatt for solen, og en del mørkere nylig lagt.
  • Stor treterrasse, der halvparten av plankene ser lysere ut etter å ha vært i solen, omgitt av trær og en grusvei i bakgrunnen.
  • Liker
Dortmunder DAB og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.