2.495 lest ·
16 svar
2k lest
16 svar
Hvor finner man alle enkle regler for å bygge riktig?
Hei!
Jo, det er slik at vi har en snekker her som jobber for oss.
Han nekter å forstå at man må løfte gipsplaten 10mm fra gulvet. Hvor kan man finne informasjon om dette?
Så må man sette koblinger i hver plateskjøt for best holdbarhet, i stedet for å legge en plywood?
Jeg har jobbet med 4 snekkerfirmaer nå hvor de fleste ikke i det hele tatt vet hva de holder på med.
Det er forferdelig at det finnes så mange useriøse byggefirmaer.
Takk for tips.
Jo, det er slik at vi har en snekker her som jobber for oss.
Han nekter å forstå at man må løfte gipsplaten 10mm fra gulvet. Hvor kan man finne informasjon om dette?
Så må man sette koblinger i hver plateskjøt for best holdbarhet, i stedet for å legge en plywood?
Jeg har jobbet med 4 snekkerfirmaer nå hvor de fleste ikke i det hele tatt vet hva de holder på med.
Det er forferdelig at det finnes så mange useriøse byggefirmaer.
Takk for tips.
kan jo snarere være sånn at du ikke vet hva du driver med.swealp skrev:
Hei!
Jo, det er sånn at vi har en snekker her som jobber for oss.
Så at man må sette koplinger i hver plateskjøt for best holdbarhet, i stedet for å legge en plyfa?
Jeg har jobbet med 4 snekkerfirmaer nå hvor de fleste ikke vet hva de holder på med i det hele tatt.
Det er for jævlig at det finnes så mange useriøse byggfirmaer.
Takk for tips.
løfte gipsplaten 10mm er ingen byggeregel, men noe du kan bestille som ekstra.
sette koplinger? hva mener du engang?
hvis du mener kortlinger mellom hver gipsskjøt så skal man virkelig ikke gjøre det.
virker som 4 snekkerfirmaer har rett og du som glad amatør har helt feil
Japp selvfølgelig. Går å løse på mange måter.-RB- skrev:
De du nevnte eller t-list går med bra.
Men at man må sette koplinger (kortlinger) i hver skjøt er jo feil. Over dørposter så kan man behøve det men ellers ikke.
Oi, jeg oppfordrer deg til å svelge stoltheten og innrømme feil i stedet for å argumentere imot når du åpenbart har bygget feilH hul skrev:
Er ikke det der Sikker vann sin konstruksjon for våtrom? Er det våtrom du bygger?swealp skrev:
Så står det at plowooden skal løftes 10mm, ikke gipsen, og har man plywood bak så trengs det ikke noe annet i gipsskjøtene.
Det føles som at det trengs litt mer info...
Hei beste useless!useless skrev:
Jeg snakket med knaufs norske bygningsingeniør som sier at også gipsplaten skal løftes 10mm for ikke å suge til seg fukt. Også Gyprocs monteringshåndbok sier det.
Du beviser jo bare at du tar feil og vi har rett.swealp skrev:
Det står jo veldig tydelig "BØR", altså ingen krav.
Å løfte gipsen er inget krav uten vil du så skal de bestilles.
Det er mye som er fordelaktig på et bygg man burde ha 300mm isolering i stedet for 200mm men da får du jo selvfølgelig bestille
Og betale for det.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Bibelen når det gjelder mange spørsmål om utførelse er ellers HusAMA.