B
Jeg føler meg som en idiot, men jeg finner ikke hvor man kan kjøpe varmgalvanisert 40mm spiker likt disse?

Varmforsinket, rusten spiker på grov overflate, 40mm. Søkes til byggprosjekt der 50mm er for lange. Har ikke funnet på lokale byggebutikker.

Har vært på Byggmax, Jem&Fix, XLBygg og ingen ser ut til å ha dette?!

(Jeg skal spikre sammen 2 stk 22mm planker så trenger 40mm for at spikeren ikke skal stikke ut. 50mm finnes det mye av men det blir jo ikke bra..)
 
Sist redigert:
MultiMan
siden noen år er det bare 50mm og lengre vfz spiker som produseres
 
Ankerspik kan kanskje funke
 
B
MultiMan MultiMan skrev:
Det ser ut som en spiker for spikerpistol. Har du sett etter slike?

Jeg har både dykkert og vanlig varmgalvanisert spiker i 40 mm i eske (Gunnebo), men de kjøpte jeg for mer enn 15 år siden. Bør dog finnes fortsatt.

Edit: Antagelig disse jeg kjøpte: [lenke]
Hmm ja det der hadde kanskje fungert. Seigt bare når man trenger 50 stk 😅
 
  • Liker
Dilato
  • Laddar…
Kjøp 50 og klipp av en centimeter 👍
 
B
nimhed nimhed skrev:
Ankarspiker kan kanskje funke
Ja kanskje? Dette er for å sammenføye to vindskiver i hverandre. Vil jo at det skal være noenlunde delbart.
 
MultiMan
Elforsinket holder ikke noe særlig utendørs.
 
  • Liker
tergo
  • Laddar…
C
B blork skrev:
Jeg skal spikre sammen 2stk 22mm planker så trenger 40mm for at spikeren ikke skal stikke ut.
Jeg ville brukt terrasse-/panelskruer, lett tilgjengelig. Kanskje til og med noe man allerede har hjemme.
Min favoritt er de dobbeltgjengede skjulte som er som små konstruksjonsskruer, men jeg tror Byggmax bare har 60 mm.
 
  • Liker
tergo
  • Laddar…
B blork skrev:
Jeg føler meg som en idiot men jeg finner ikke hvor man kan kjøpe varmgalvanisert 40mm spiker som disse?

[bilde]

Har vært på Byggmax, Jem&Fix, XLBygg og ingen ser ut til å ha dette?!

(Jeg skal spikre sammen 2 stk 22mm bord så trenger 40mm for at spikeren ikke skal stikke ut. 50mm finnes det nok av men blir jo ikke bra..)
Byggamx ser ut til å ha på hjemmesiden iallfall ?
https://www.byggmax.se/tradspik-rafflad-varmforzinkad-fast-p68738777#1250=129257
 
  • Liker
Fredrik.aa
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Elforzinket holder ikke særlig godt utendørs.
Eh, kommer holde lenger enn vindskiene iallfall. Tidligere var det jo bare ren jernspiker og det holder fortsatt.
 
  • Liker
Jakobk
  • Laddar…
D
Klipp av de spik du har til 40mm
 
  • Liker
Jakobk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.