Hvordan skal jeg på noe rimelig vis klare å diffusionstette rundt vinduene i nybygget mitt (se vedlagt bilde).

Spalten mellom vindu og karm som er fylt med fugeskum er ca. 10 mm. Smygen kommer til å være 12 mm tykk så det finnes etter min mening ingen sjanse til å tape plasten mot vinduet med 2 mm til gode (selv om husleverandøren min mener at det burde gjøres slik!?).

Kan man løse det på noen annen måte? Er det overhodet verdt & viktig å prøve å få det tett?

Takk på forhånd.

• Vinduskarm med fylling av skum, viser et gap mellom vindu og karm. Veggen er dekorert med lyst tapet i et småmønstret design.
Gjør vel ikke noe om det er teip bak smygen?

Gjør ingenting at det er tape bak smygen, men skal jeg tape over sprekken som er 10 mm og dekke med 12 mm smyg har jeg altså ca 2 mm plass å feste tape på vinduskarmen for at tapen ikke skal være synlig ved siden av smygen. Min "erfaring" sier at det ikke lykkes...

Nei det kommer ikke til å funke.

Nei, akkurat hva jeg tenkte.

Forslag til hvordan man kan løse det i stedet?

Fugeskummet kanskje er diffusionstett.

Det er altså forskjell på fugeskum og fugeskum når det kommer til tetthet? Så blir det jo en del nakent virke også om jeg ikke dekker med plast/teip. Det regnes vel ikke som tett?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.