Hvordan skal jeg på noe rimelig vis klare å diffusionstette rundt vinduene i nybygget mitt (se vedlagt bilde).
Spalten mellom vindu og karm som er fylt med fugeskum er ca. 10 mm. Smygen kommer til å være 12 mm tykk så det finnes etter min mening ingen sjanse til å tape plasten mot vinduet med 2 mm til gode (selv om husleverandøren min mener at det burde gjøres slik!?).
Kan man løse det på noen annen måte? Er det overhodet verdt & viktig å prøve å få det tett?
Takk på forhånd.
Spalten mellom vindu og karm som er fylt med fugeskum er ca. 10 mm. Smygen kommer til å være 12 mm tykk så det finnes etter min mening ingen sjanse til å tape plasten mot vinduet med 2 mm til gode (selv om husleverandøren min mener at det burde gjøres slik!?).
Kan man løse det på noen annen måte? Er det overhodet verdt & viktig å prøve å få det tett?
Takk på forhånd.
Gjør ingenting at det er tape bak smygen, men skal jeg tape over sprekken som er 10 mm og dekke med 12 mm smyg har jeg altså ca 2 mm plass å feste tape på vinduskarmen for at tapen ikke skal være synlig ved siden av smygen. Min "erfaring" sier at det ikke lykkes...
Klikk her for å svare