Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
Jeg tenkte å lage en test med vinduskarmene utført i hvit betong eller lignende. Tanken er å ha et fuktbestandig materiale som ligner de hvite trereveene så mye som mulig. En av vinduskarmene sitter rett foran vasken.
Marmor går bort for mønsteret i den ellers vakre steinen bryter for mye med resten av kjøkkenet. Har også sett på mellomgrå Kinnekulle-kalkstein som kanskje kunne fungere. Fargen er "riktig" men er betydelig mørkere enn resten av kjøkkenet.
Hvilket materiale kreves for å støpe hvitt mineralsk og noenlunde sterkt og tett?
Marmor går bort for mønsteret i den ellers vakre steinen bryter for mye med resten av kjøkkenet. Har også sett på mellomgrå Kinnekulle-kalkstein som kanskje kunne fungere. Fargen er "riktig" men er betydelig mørkere enn resten av kjøkkenet.
Hvilket materiale kreves for å støpe hvitt mineralsk og noenlunde sterkt og tett?
Kul idé.
Well, du trenger jo til å begynne med å bruke hvitsement, og deretter en hvit ballast. Vet ikke om kanskje marmorknust kunne være passende?
Edit: Nå spåner jeg enda mer, knust dolomitt kanskje fungerer også?
Edit2: Du skriver at det skal være så likt tresmygene som mulig. Man kan jo alltid male betongen i samme farge.
Well, du trenger jo til å begynne med å bruke hvitsement, og deretter en hvit ballast. Vet ikke om kanskje marmorknust kunne være passende?
Edit: Nå spåner jeg enda mer, knust dolomitt kanskje fungerer også?
Edit2: Du skriver at det skal være så likt tresmygene som mulig. Man kan jo alltid male betongen i samme farge.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 innlegg
Bra tips!jon_h skrev:Kul idé.
Well, du trenger jo til å begynne med å bruke hvitsement, og deretter en hvit ballast. Vet ikke om kanskje marmorknust ville være passende?
Edit: Nå spinner jeg enda mer, knust dolomitt kanskje fungerer også?
Edit2: Du skriver at det skal være så likt træsmygene som mulig. Man kan jo alltid male betongen i samme kulør.
Man kan jo kjøre terazzovarianten, men uten kontrast mellom sement og marmorknust. Maling er jeg for så vidt tvilsom til. Kan det virkelig holde? Jeg har jo for så vidt tilgang til mineralske pigmenter (silikatfarge på Flügger), og man kunne jo forsterke det hvite med dette. Det er kanskje til og med titandioksid. Deretter må man vel vannglassbehandle betongen ordentlig før man sliper den.
Støpingen vil også inkludere en brystlist og blir altså i form av en L-profil.
Klikk her for å svare