Hei!
Jeg har to spørsmål som jeg håper forumet kan hjelpe med :)

Nr 1: Skal sette opp en 80x12cm hylle med to hyllekonsoller. Siden jeg ikke kan bore, vil jeg gjerne feste dem med en form for montasjelim, men vet ikke hvilket jeg skal bruke. Veggen er i betong og det vil være begrenset belastning på hyllen, maksimalt en kilo eller to.

Nr 2: Skal feste en 19mm MDF som en skrivebordsplate oppå noen skuffemoduler. Tenkte å feste underfra, i taket på skuffemodulene for å unngå synlige skruer i platen. Skuffemodulene er 15mm så totalt blir det altså 34mm med MDF oppå. Hvor lang skrue blir optimalt?

Takk!!

1:
Hva slags konsoller?
Hvordan ser de ut?
Jeg tror du kan glemme den tanken.

2:
Hva er grunnen til at du vil skru fast platen i hutsene?

(Barnas skrivebordplater ligger løse på deres hutser, riktignok er det massivt tre i platene.)

• Liker
Norktork
  • Laddar…
N NoreTor skrev:
Hurtsen er 15mm så totalt blir det altså 34mm med mdf oppå. Hvor lang skrue blir optimalt?
En kortere enn 34 mm som ikke går gjennom platen. Og jeg pleier å forbore i mdf.

• Liker
Norktork
  • Laddar…
N NoreTor skrev:
Hei!
Jeg har to spørsmål som jeg håper forumet kan hjelpe med :)

Nr 1: Skal sette opp en 80x12cm hylle med to hyllekonsoller. Da jeg ikke kommer til å borre, vil jeg feste dem med en eller annen form for montasjelim, men vet ikke hvilket jeg skal ha, veggen er i betong og det vil være begrenset belastning på hyllen, maks en kilo eller to.

Nr2: skal feste en 19mm mdf som en skrivebordsplate oppå noen skuffeseksjoner. Tenkte å feste nedenfra, i taket på skuffeseksjonen for å slippe å skru synlig i platen. Skuffeseksjonen er 15mm så totalt blir det altså 34mm med mdf oppå. Hvor lang skrue blir optimalt?

Takk!!
jeg ville brukt tec7 men du vil sikkert få flere alternativer som kanskje er bedre. Har imidlertid bare positive erfaringer med tec7 gjennom årene.

• Liker
Norktork
  • Laddar…
Takk for svar! Hyllen klarte seg uten liming da den har blitt kilset fast (skal sitte mellom køyeseng og vegg). For platen trenger vi å feste den så den ikke glir, små barn skal bruke det og de er sterkere enn man tror :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.