Hei! Er midt i en renovering av vår villa bygget i 1946, veggene (de vi har revet av ulike grunner) består av treullit og hva dette nå er (se bild) så til mitt spørsmål, hva heter dette materialet og hvordan fester man f.eks. kjøkkenskap i det? Det er utrolig porøst og løst. Det ser ut som at det er en slags lettbetong med skrap i, litt bark eller en mineral, steinbiter og glasskår(?)
Alle mine googleforsøk mislykkes. Takk for svar!
Biten på bildet er lett og ca 20cm lang for referanse.
Alle mine googleforsøk mislykkes. Takk for svar!
Biten på bildet er lett og ca 20cm lang for referanse.
Byggmästarblanding er nok en ganske bra gjetning, men gjorde man seg bryet med å lage blokker av det? Glemte å skrive at veggene er bygd opp av blokker i dette materialet, i lettbetongstørrelse. Skorsteinsstokken er av tegl, men det finnes litt blåbetong her og der også, så det er en herlig blanding.
Bra spørsmål angående det gamle kjøkkenet, har jo selv montert det ned og det "hang" med fete skruer i tretaket, tenkte ikke mer på det før nå, men nå forstår jeg nok hvorfor
Bra spørsmål angående det gamle kjøkkenet, har jo selv montert det ned og det "hang" med fete skruer i tretaket, tenkte ikke mer på det før nå, men nå forstår jeg nok hvorfor
Klikk her for å svare