É
Vi ska kakla om i köket, hela vägen upp till taket. När jag rev bort gamla kaklet försvann rätt mycket puts på några ställen. Vilket material ska jag bygga upp väggen med igen innan jag kaklar? Se bilder.

Sen ska jag behandla den målade väggen med nåt innan jag kaklar på det? Jag har tagit bort så mycket färg det går men lyckas snart inte så mycket längre. Tänker mig att rugga lite, målartvätta, sen nån primer? Vilken? Brukar handla på Bauhaus... ska man såna fall bara ta ev. primer på målarfärgen eller även på den ”nakna” putsen?

I hörnet ser det ut att vara målat även nertill där gamla kaklet satt, därför hoppas jag att det kommer funka att kakla på den målade ytan högre upp med. Satt väldigt bra gamla kaklet. Sen kan jag förstås inte veta om det verkligen var målat överallt undee kaklet, men åtminstone nånstans har det vart det.

Gipsskiva verkar tydligen inte va okej på skorsten. Fattar inte hur folk på forumet får olika svar beroende på ”sin” sotare. Men hur som helst blir det väl poröst ändå med tiden. Minerit har man läst lite olika om ang. kakel.

En kjøkkenvegg med avrevet flis, avslørt murstein og delvis fjernet puss, ved siden av en komfyrtopp. Potensielle forberedelser for ny flislegging. En vegg hvor murpussen har falt av flere steder, eksponerer underliggende teglstein. Overflaten ser ujevn og grov ut, med skjolder og sprekker i pussen.

Hvorfor begynne å krangle ditt plater? Pusse opp med pussum det som mangler.

É
Jo, men er jo mest inne på det nå etter at jeg har nølt en stund :) OM det fungerer på fargen, noe som kanskje viser seg med tiden...

Men derfor mine spørsmål nå!

H
É ÉlPontus skrev:
Jo men er jo mest inne på det nå etter at jeg har villet en stund :) OM det funker på fargen, noe som kanskje viser seg med tiden...

Men dermed mine spørsmål nå!
legger du puss der det er farge blir jo det tykkere. du vil jo ha alt i samme høyde, ikke legge på mer

Jeg hadde slipt bort alle knuter og pusset opp med c-bruk så det blir glatt. Fukt så mye du tør før pussen.

É
henke_benke skrev:
legger du puss der det er farge blir jo det tykkere. du vil jo ha alt i samme høyde, ikke legge på mer
Nei på fargen skal jeg ikke pusse noe. Bare flislegge. Pusse skal jeg gjøre nede. Men man kan/bør vel ha noe primer likevel på fargen før flislegging? Og eventuelt også på bar puss..?

H
É ÉlPontus skrev:
Nei på fargen skal jeg ikke pusse noe. Bare kakle. Pusse skal jeg gjøre nederst. Men man kan/skal vel ha noe primer uansett på fargen før kakling? Og eventuelt også på bar puss..?
du må sjekke hva fikset du kommer til å bruke vil.
oftest er det primer som gjelder.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.