650 lest ·
3 svar
650 lest
3 svar
Hvilket materiale er dette? Kjellervegg 50-tall
Bygningsveteran
· 2 675 innlegg
Trefiberit.
Trefiberit er et materiale helt fritt for giftige stoffer.
Det er varmetregt, fuktregulerende, lydabsorberende, brannsikker og motstandsdyktig mot mugg og råte. Et bestandig og fornybart materiale — og alltid moderne.
Trefiber, vann og sement. Siden 1946.
Trefiberit er et materiale helt fritt for giftige stoffer.
Det er varmetregt, fuktregulerende, lydabsorberende, brannsikker og motstandsdyktig mot mugg og råte. Et bestandig og fornybart materiale — og alltid moderne.
Trefiber, vann og sement. Siden 1946.
Ser ut til å være i god stand også, så om du ikke skal gjøre noe spesielt ville jeg bare pusse litt der pussen har falt av.
De negative egenskapene er at det ikke går an å feste noe i det, pussen sprekker gjerne i plateskjøtene og det er ikke 100%-ig fuktbestandig uten blir forvandlet med årene til skrafs ved kontinuerlig fuktpåvirkning.
Pluss at platene har endret tykkelse med årene, så det finnes ingen erstatningsplater som passer hvis man trenger å bytte enkeltplater.
De negative egenskapene er at det ikke går an å feste noe i det, pussen sprekker gjerne i plateskjøtene og det er ikke 100%-ig fuktbestandig uten blir forvandlet med årene til skrafs ved kontinuerlig fuktpåvirkning.
Pluss at platene har endret tykkelse med årene, så det finnes ingen erstatningsplater som passer hvis man trenger å bytte enkeltplater.
Takk for svar. Det er litt lepper og synlige skjøter. Fukt tror jeg er ok bortsett fra i et hjørne, er der rakvannet går ned så det er nok stopp der. Skal lede det ut på plenen i stedet. Da beholder jeg platene og pusser litt der det mangler.C cpalm skrev:Ser ut til å være i bra stand også, så om du ikke skal gjøre noe spesielt ville jeg bare pusse litt der pusset har falt av.
De negative egenskapene er at det ikke går an å feste noe i det, pusset sprekker gjerne i plateskjøtene og det er ikke 100%-ig fuktbestandig uten forvandles med årene til skravl ved kontinuerlig fukttilførsel.
Pluss at platene har byttet tykkelse med årene, så det finnes ingen erstatningsplater som passer om man trenger å bytte enkeltplater.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fräst spår för el i betongplattan - hur djupt och vilket material?
Golv -
Vilket material är fasaden och hur ska jag rengöra den?
Fasad -
Varifrån är dessa utemöbler? Vilket material
Trädgård allmänt -
Vet någon vilket material handfatet är gjort av. Från 1980 talet.
Badrum -
Hvilket materiale er dette og hvordan fikser jeg dette?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi