5.196 lest ·
4 svar
5k lest
4 svar
Hvilket lim? Skal feste pleksiglass mot glassfliser, pent!
Hei!
Jeg skal lime fast en list mellom glassflislagt vegg og badekar for å hindre vannet fra å renne imellom (det er en forskjell på 5 cm). Jeg får en tilskåret 5 mm plexiglass + et par småbiter som jeg tenkte bruke som "klosser" for å feste i veggen og hvile listen imot.
Jeg hadde tenkt å feste det hele med klar våtromssilikon, men glassmesteren var skeptisk, påsto at det trengtes spesial-silikon.
Hva vet forumet?
Og det er jo ikke før i morgen...
KLEM / Dan Å
Jeg skal lime fast en list mellom glassflislagt vegg og badekar for å hindre vannet fra å renne imellom (det er en forskjell på 5 cm). Jeg får en tilskåret 5 mm plexiglass + et par småbiter som jeg tenkte bruke som "klosser" for å feste i veggen og hvile listen imot.
Jeg hadde tenkt å feste det hele med klar våtromssilikon, men glassmesteren var skeptisk, påsto at det trengtes spesial-silikon.
Hva vet forumet?
Og det er jo ikke før i morgen...
KLEM / Dan Å
Nja, tydeligvis så skal vanlig våtromssilikon "ete opp" plexin. Kreves tydeligvis noe spesielt uansett. Til og med mannen i fargedisken på Bauhaus sa blankt nei, tilbød en festelim som var det eneste han hadde som gjorde jobben, men det var snørfarget.
Jeg får ringe glasis på mandag, og så kan jeg rapportere.
Jeg får ringe glasis på mandag, og så kan jeg rapportere.
Jaha, da får man be om å bidra med fasit:
For å feste pleksiglass transparent og med fyllende effekt anbefales:
Den Braven sealants Clear Fix
http://www.denbraven.info/en/Assortiment/Elastische_kitten/Zwaluw_Clearfix
Bra greier, fester, spiser IKKE opp plasten og er VIRKELIG klar, ikke "silikonsvømmende" i det hele tatt.
Takk Viktor på Bil & Bussruter for kunnskap og dekkerjobb.
For å feste pleksiglass transparent og med fyllende effekt anbefales:
Den Braven sealants Clear Fix
http://www.denbraven.info/en/Assortiment/Elastische_kitten/Zwaluw_Clearfix
Bra greier, fester, spiser IKKE opp plasten og er VIRKELIG klar, ikke "silikonsvømmende" i det hele tatt.
Takk Viktor på Bil & Bussruter for kunnskap og dekkerjobb.
Silikon "spiser" ikke pleksi. Ikke normalt byggsilikon i hvert fall. Har selv limt/tettet flere forskjellige typer med silikon uten problem. Det fester ikke superbra, men det fungerer.akhagen skrev:
Tror for øvrig at også den tuben du fant til slutt er en silikon av et slag.
(Eller? "MS polymer" = silikon?)
Klikk her for å svare