JONSTE #1 Medlem · Visby · 44 innlegg 18 apr 2022 kl 10:53 JONSTE Medlem Visby 44 innlegg 18 apr 2022 kl 10:53 #1 Hei Renoverer sommerhytte som kjøpt nylig bygget i 1942. bryter opp yttervegg og finner dette som det er isolert med. Ser ut som celleplast men fantes det da? veier nesten ingenting og blir til pulver om man tar i det. Noen som vet hva det er? #isolering-av-vegger
Hei Renoverer sommerhytte som kjøpt nylig bygget i 1942. bryter opp yttervegg og finner dette som det er isolert med. Ser ut som celleplast men fantes det da? veier nesten ingenting og blir til pulver om man tar i det. Noen som vet hva det er?
useless #2 Lök. · Gävleborg · 43 667 innlegg 18 apr 2022 kl 11:10 useless Lök. Gävleborg 43.667 innlegg 18 apr 2022 kl 11:10 #2 Karbamidskum. Var et utmerket produkt for tilleggsisolering rundt 70-80-tallet, men dessverre faller den fra hverandre til pulver etter noen tiår... Dessuten avgir den formaldehyd, men det burde være nede på lave nivåer på dette tidspunktet.
Karbamidskum. Var et utmerket produkt for tilleggsisolering rundt 70-80-tallet, men dessverre faller den fra hverandre til pulver etter noen tiår... Dessuten avgir den formaldehyd, men det burde være nede på lave nivåer på dette tidspunktet.
JONSTE #3 Medlem · Visby · 44 innlegg 18 apr 2022 kl 15:35 JONSTE Medlem Visby 44 innlegg 18 apr 2022 kl 15:35 #3 Takk for svar. Er det ufarlig å håndtere? Kan/får man brenne det?
useless #4 Lök. · Gävleborg · 43 667 innlegg 18 apr 2022 kl 16:30 useless Lök. Gävleborg 43.667 innlegg 18 apr 2022 kl 16:30 #4 Like ufarlig som vanlig celleplast. Alt bortsett fra rent tre er vel forbudt å fyre opp? Plast i særdeleshet.
Like ufarlig som vanlig celleplast. Alt bortsett fra rent tre er vel forbudt å fyre opp? Plast i særdeleshet.
JONSTE #5 Medlem · Visby · 44 innlegg 18 apr 2022 kl 18:27 JONSTE Medlem Visby 44 innlegg 18 apr 2022 kl 18:27 #5 useless skrev: Like ufarlig som vanlig celleplast. Alt annet enn rent tre er vel forbudt å brenne? Plast i særdeleshet. Takk igjen. Jo det meste er vel forbudt å brenne, best å kjøre til gjenvinningen.
useless skrev: Like ufarlig som vanlig celleplast. Alt annet enn rent tre er vel forbudt å brenne? Plast i særdeleshet. Takk igjen. Jo det meste er vel forbudt å brenne, best å kjøre til gjenvinningen.