I helgen blir det til å fikse nytt gulv i soverommet på gammelt undergulv (som i dag er tatt frem og brukes som overgulv). Siden planen er å male det med linoljemaling, ser jeg på økonomivarianter. Har funnet for 99 kr/kvm hos tørket tregulv sør for byen, og hos Hornbach, i gode mål for våre formål.
TT-golv har Baseco, og Hornbach, Moelven. Er det noen her med erfaring fra det ene eller andre som vil veie inn? Eller noen andre gode tips på økonomisorterte furugolv og hvor man kan kjøpe dem?
TT-golv har Baseco, og Hornbach, Moelven. Er det noen her med erfaring fra det ene eller andre som vil veie inn? Eller noen andre gode tips på økonomisorterte furugolv og hvor man kan kjøpe dem?
Renoveringsnybegynner
· Stockholm
· 647 innlegg
Vi kjørte TTs furugulv av økonomisortering men likevel Dala-Floda Dolomit. Ble overrasket over at kvaliteten var såpass høy som den var. Selvsagt måtte vi kutte bort noen biter og har en del mindre kvistutslag/defekter igjen men jeg synes det er sjarmerende i et gammelt hus. Hvis vi hadde kjørt på +20% ekstra som de anbefalte, kunne vi ha lagt et i prinsippet perfekt gulv.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Generelt sett synes jeg det lønner seg dårlig å kjøpe gulvbord av for lav kvalitet (sortering). Det man vinner i pris, taper man i spill. Dessuten tar leggingen ofte lengre tid. Det det gjelder er forekomsten og typen av kvister. Går man ned for langt i kvalitet så får man med tørre kvister og kantkvister som også synes gjennom farge. Derimot tar ulike butikker ulik pris for samme vare. I Stockholm lønner det seg nok å reise et godt stykke utenfor tollringene.
Takk! Vi har, med en viss bakgrunn i rådene herfra, bestemt oss for å bare male om det eksisterende undergulvet istedenfor.
Det har en sjarm likevel, som ble enda tydeligere når veggene ble malt om og det hvite gulvet passet så bra. Hadde det bare ikke vært så støtt og slitt hadde vi sluppet arbeid helt.
Det har en sjarm likevel, som ble enda tydeligere når veggene ble malt om og det hvite gulvet passet så bra. Hadde det bare ikke vært så støtt og slitt hadde vi sluppet arbeid helt.
Klikk her for å svare