B
Holder på med å friske opp vaskerommet. Har slått ned løs puss og skrapt av en del gammel maling. Jeg lurer på hva jeg skal bruke for å pusse opp overflaten. Grunnen er uisolert, så jeg vil ikke at det skal bli tett, men heller bruke noe diffusionsåpent. Er det pussmørtel C eller gipsmørtel jeg skal bruke og deretter silikatmaling på det?

Eller skal jeg bruke noe annet basert på hvordan overflaten ser ut? Vil ha malt overflate.

• Røft pusset vegg i vaskerom med skader og avskallet maling, betongkonstruksjon med synlige rør, klargjort for oppussing.
  • Veggen i en uisolert kjeller er delvis avdekket med falmet puss og flekker uten maling, klar for renoveringsarbeid.
B Baskavoda skrev:
Håller på å friske opp vaskerommet. Har banket ned løs puss og fjernet noe gammel maling. Vurderer hva jeg skal bruke for å pusse opp overflaten. Grunnlaget er uisolert så jeg vil jo ikke at det skal bli tett, men kjøre diffusjonsåpent. Er det pussemørtel C eller gipsmørtel jeg skal bruke og deretter silikatmaling på det?

Eller skal jeg bruke noe annet basert på hvordan overflaten ser ut? Vil ha malt overflate.

Hei!

Hvordan har det gått for deg? Brukte du C-mørtel og silikatmaling?

B
J J Sirkka skrev:
Hei!

Hvordan har det gått med deg? Brukte du c-puss og silikatmaling?
Nei det ble gipsmørtel og silikatmaling. Rett eller feil vet jeg ikke, men det var lett å jobbe med og resultatet ble bra. Malingen har ikke begynt å løsne ennå så jeg tror det blir bra Baderom med hvite fliser, toalett, servant og håndkle ved veggen malt med gipsmørtel og silikatmaling. Radiator under et vindu. Vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel, et skap, radiator og to små vinduer. Grønne planter og to tennisballer på benken. Gipsveggen med påført silikatfarge ved siden av et lite vindu med teksturert glass.

• Liker
Claes Sörmland og 1 annen
  • Laddar…
Ser bra ut også!

• Liker
Baskavoda
  • Laddar…
Hei
Hvordan har det gått med den gipsede veggen, så her to år senere?
Det er vel en kjellervegg dere pusset?
Jeg vurderer selv gips på vår kjellervegg i vårt nybygg.

• Liker
Chonguis
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.