Hei, som vanlig utsetter man visse byggemomenter. Ettersom jeg bygde terrassen sommeren etter hytta, ble det aldri gjort å sette opp takrenner.

Nå er jeg imidlertid litt i tvil om hvilke rennekroker jeg skal bruke.

Hva synes dere? Skal jeg sette opp en mønebord og montere stillbare eller kan jeg bruke korte rennekroker? Merk at jeg ikke tenker å ha noen nedløpsrør.

Hvordan ville dere ha gjort det?

Beklager det dårlige bildet.

Å gjøre det i tre som jeg tenkte fra starten, rekker jeg ikke .. :confused:


/G
 
  • Tømmerhytte med metalltak og skogslandskap i bakgrunnen, del av takside uten hengerender, vurderer montering av rennkroker.
Mikael_L
Men unnskyld nå, men jeg forstår ikke hvordan det ser ut, helt. :o

Renner vannet på den der greia som ser ut som platonmatte, dvs under regelen som sitter med vinkeljern?

Eller renner vannet på en overflate ovenfor?
 
Vannet renner ut på toppen av platonmatten. Regelen du ser er bare en stopp for at ikke gresset skal falle ned fra taket :)

/G
 
En tømmerhytte med grønt torvtak, hvite utemøbler og en liten veranda. Omgitt av grønt gress, trær og en landevei i bakgrunnen.
 
Mikael_L
Ja du, det der blir kanskje litt vrient ..?

En krok for takfotbord funker vel i alle fall ikke:
Svart metallkrok for takrenne med festepunkt for montering, sett fra siden. Takrennekrok montert langsmed kanten av et tak, festet til undertak.

Da havner jo renna over der vannet renner ut.

Kanskje vanlige kroker som man pleier å feste dem oppå råspon, men skrudd nedenfra istedenfor.
Omtrent som dette bildet, men kroken under råspon og skrudd nedenfra:
Takrennekroker montert på takfoten på en råspont.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.