Jeg skal snart begynne å skru opp listverk og hjørnekasser mm på huset mitt som i dag har eternittfasade. Jeg hadde tenkt å bruke vanlig terrassebordskrue, men vurderer om det egentlig finnes bedre skrue å jobbe med.
Siden jeg må gjennom eternitten for å komme til treverket bak, tenker jeg at en selvborende skrue ikke ville være dumt. På byggmax (som ikke har det beste utvalget av skruer) har de en gulvskrue som er selvborende og med lite hode, noe som ville være bra. Men den er ikke galvanisert.
Finnes det et galvanisert alternativ? En huseier et stykke fra meg har gjort det samme med vanlig terrassebordskrue, så jeg vet at det fungerer. Men det blir ganske stygge hull, og jeg har ikke så stor lyst til å gå og "etterpute".
Noen som kjenner til en passende skrue?
Siden jeg må gjennom eternitten for å komme til treverket bak, tenker jeg at en selvborende skrue ikke ville være dumt. På byggmax (som ikke har det beste utvalget av skruer) har de en gulvskrue som er selvborende og med lite hode, noe som ville være bra. Men den er ikke galvanisert.
Finnes det et galvanisert alternativ? En huseier et stykke fra meg har gjort det samme med vanlig terrassebordskrue, så jeg vet at det fungerer. Men det blir ganske stygge hull, og jeg har ikke så stor lyst til å gå og "etterpute".
Noen som kjenner til en passende skrue?
Medlem
· Västra Götaland
· 766 innlegg
Jeg hadde satset på rustfrie skruer av god kvalitet da det ikke er gøy når det begynner å renne rust etter en stund...
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Grabber PTS 48mm panelskrue er selvborende og har et veldig lite hode.
Dyr skrue dog...
Dyr skrue dog...
Prøvde med byggmax trallskruer i går, fungerte perfekt. Men man måtte bore en stund for at skruen skulle få feste i eternitten.
Klikk her for å svare