Hei!
Jeg holder på å legge platetak på en låve og skal legge på kondensduken jeg har kjøpt fra byggmax (https://vison.se/bison-kondensvav-genomtrampningsskydd/). Det er en HD-polyetylen duk og den ene siden har en LD-polyetylen belegg. Det står ingen steder hvilken side som bør være opp/ned og ingen monteringsanvisning finnes. Den ene siden er litt "ru", man kan nesten kjenne fibrene i duken og den andre siden er mer glatt. Da tenker jeg at den glatte siden burde være den med "LD-belegget", men hvorfor skulle lav densitet siden være ut mot? Den tilsvarende siden vil jo gi vannet mulighet til å renne inn i de små "fibrene" som går på kryss og tvers.
Har også sett på andre typer av underlagsduk, men der er ofte begge sider belagt med LD-polyetylen.
Noen som har noen peiling?
Med vennlig hilsen
H
Jeg holder på å legge platetak på en låve og skal legge på kondensduken jeg har kjøpt fra byggmax (https://vison.se/bison-kondensvav-genomtrampningsskydd/). Det er en HD-polyetylen duk og den ene siden har en LD-polyetylen belegg. Det står ingen steder hvilken side som bør være opp/ned og ingen monteringsanvisning finnes. Den ene siden er litt "ru", man kan nesten kjenne fibrene i duken og den andre siden er mer glatt. Da tenker jeg at den glatte siden burde være den med "LD-belegget", men hvorfor skulle lav densitet siden være ut mot? Den tilsvarende siden vil jo gi vannet mulighet til å renne inn i de små "fibrene" som går på kryss og tvers.
Har også sett på andre typer av underlagsduk, men der er ofte begge sider belagt med LD-polyetylen.
Noen som har noen peiling?
Med vennlig hilsen
H
Klikk her for å svare