Er det låspanel som skal settes opp, pleier man jo å vende bordene med annenhver kjerneside innover og annenhver med kjernesiden utover slik at de presses mot hverandre når svellingen krummer seg. Dette gjelder jo ikke høvlet virke dog.
Rett!!
Kjøper du fra trelastlager får du annenhver "rett" kjøper du som jeg "bonnsågat" (hele planken saget) så gjelder kjernesiden utover og fiberretningen nedover, det er den billigste/beste kombinasjonen.......
Ps grunnmal rundt-om så er det dyng-sikkert ds.
Kjøper du fra trelastlager får du annenhver "rett" kjøper du som jeg "bonnsågat" (hele planken saget) så gjelder kjernesiden utover og fiberretningen nedover, det er den billigste/beste kombinasjonen.......
Ps grunnmal rundt-om så er det dyng-sikkert ds.
Jeg har også fått forklart for meg at kjernesiden skal være inn, pappas hus som er bygd for 20 år siden har all ytterpanel vendt feil vei, og nå må panelet byttes...
Jeg tror at årsaken til at kjernesiden skal være inn, er at bordene er noe konkave...
Jeg tror at årsaken til at kjernesiden skal være inn, er at bordene er noe konkave...
jureit skrev:
Om det nå ikke var utover... (forvirret) i alle fall skal bøyningen på plankene være slik at det ikke kommer inn fuktighet under kantene
Finansvalpen skrev:
Jeg kjørte med demidekk visir, og "min" maler med 35 års erfaring anbefalte dette!
Klikk her for å svare