jeg skal banke opp ca c300 og vil banke opp etter en halv isoleringsplates bredde.
vanlig er at man banker opp c600 med 45 mm treverk da blir spalten til å legge isolasjonen i 555mm (600-45)
vanlige isoleringsplater er 565 mm brede altså 10mm bredere enn avstanden mellom bjelkene, antar at det er bra for å få et trykk mot bjelkene og dermed forhindre trekk.
i mitt tilfelle nå har jeg bondesaget bjelketreverk som er 50 mm brede,
deler man en isoleringsplate på midten blir de 282,5mm brede
tenker jeg riktig når jeg vil banke opp c327,5??
da er isolasjonen 282,5, bjelken 50 og forholdet her at isolasjonen skal være 5 mm bredere enn spalten,
teoretisk sett ville jeg påstå at deler man platen på midten, holder det at platen er 5 mm bredere enn avstanden mellom bjelkene, gjør jeg en tankefeil eller holder min resonnering?
vanlig er at man banker opp c600 med 45 mm treverk da blir spalten til å legge isolasjonen i 555mm (600-45)
vanlige isoleringsplater er 565 mm brede altså 10mm bredere enn avstanden mellom bjelkene, antar at det er bra for å få et trykk mot bjelkene og dermed forhindre trekk.
i mitt tilfelle nå har jeg bondesaget bjelketreverk som er 50 mm brede,
deler man en isoleringsplate på midten blir de 282,5mm brede
tenker jeg riktig når jeg vil banke opp c327,5??
da er isolasjonen 282,5, bjelken 50 og forholdet her at isolasjonen skal være 5 mm bredere enn spalten,
teoretisk sett ville jeg påstå at deler man platen på midten, holder det at platen er 5 mm bredere enn avstanden mellom bjelkene, gjør jeg en tankefeil eller holder min resonnering?
det høres rimelig ut ja, men med en linjal og isoleringskniv burde det vel gå greit,
kanskje regner med 10 mm selv om regelavstanden blir kortere
da regner jeg altså cc322,5 teoretisk, kanskje blir enklest å tenke cc320
kanskje regner med 10 mm selv om regelavstanden blir kortere
da regner jeg altså cc322,5 teoretisk, kanskje blir enklest å tenke cc320
Klikk her for å svare