Hei ekspertisen!

Jeg er i full gang med å bygge om et lager til et hjemmegym. En maskin vil stå på gulvet, men festes i veggen. Det innebærer mye høy belastning på veggfestet når man trekker i vektene. Derfor lurer jeg på om dere med betydelig mer materialkunnskap enn undertegnede kan identifisere platene på bildene. Er det spon? Tretex? Hvordan ville dere feste?

• En nærbilde av treplater av forskjellige materialer og en kobberrør ved siden av. Treplatenes tekstur og farge varierer.
  • Vegg med lag av fiberplate eller isolasjon, nærbilde viser tekstur og materiallagdeling, delvis revet papir på overflaten.
  • Veggmateriell med eksponert struktur, viser lag av mykt fiberlignende materiale, muligens spån eller tretex, med overflaterester og skruehull.
S Spindoctor skrev:
Hei ekspertisen!

Jeg er i full gang med å bygge om et lager til et hjemmegym. En maskin kommer til å stå på gulvet, men festes i veggen. Det innebærer mye høy belastning på veggfestet når man drar i vektene. Derfor lurer jeg på om dere med betydelig mer materialkunnskap enn undertegnede kan identifisere platene på bildene. Er det spon? Tretex? Hvordan ville dere festet?
Jeg synes det ser ut som sponplate. Går det ikke an å forsterke festene? For eksempel ved å sette en utenpåliggende liggende regel som forankres i minst to stående veggspiler.

G Gabbe1 skrev:
Jeg synes det ser ut som sponplate. Går det ikke an å forsterke innfestingene? For eksempel ved å sette en utenpåliggende liggende regel som forankres i minst to stående veggregler.
Takk for bra innspill :D Det høres ut som et godt alternativ.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.