Hei,

hvilket lim skal man bruke til oljeherdet board? Fungerer vanlig utendørstrelim?

Det kommer an på hva du skal lime den mot,... beskriv litt mer så får du et bedre svar.

Skal limes mot høvlet virke i en blindbunn.

Ingen?

ClasseClas
Saxpy skrev:
Ingen?
Jeg brukte blindbunnskive (vokset, 8-9mm tykk) og skrudde den mot støtteplanken. Ellers ville jeg brukt PL400 som fester på nesten alt og dessuten tåler bevegelser bra.

Skal du inn under huset og lime fast plater nedenfra på gulvstokkene? Eller skal de slippes ned ovenfra og lande på typ 22x95/120 bord?

Nedenfra føles ikke helt riktig uten noen form for bordbiter som skrus opp og de klemmes mot. Ovenfra burde det være mulig å lime og skruskrå fast 22x95'er som du kan legge trefiberplaten på.

Kan legge til at jeg ikke har oversikt over hvilke lim som fungerer på oljeherdet board men jeg ville nok skrudd om det fantes en eneste mulighet.

Sånn ser det ut. Hadde tenkt å føre inn skiver mellom bærebjelken og bjelkelaget og skru der det går. Det er først og fremst i kantene at jeg tenkte å lime noe i stil med 45x45 på skivene på oversiden og deretter skru disse inn i svillen for å få det noenlunde tett. Så limet er mest til for å holde ting på plass, det er ganske liten belastning.

Renoveringsprosjekt i et rom med synlige bjelker og bjelkelag. En arbeidslampe lyser opp området. Flasker og diverse gjenstander på hyllen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.