10.710 lest ·
23 svar
11k lest
23 svar
Hvilken flis legge i trappen og hvordan få det fint? (bilder av resultatet på s. 2)
Side 1 av 2
Har ingen anelse om hvor jeg skal legge denne tråden så jeg slenger den inn her.
Vi holder på i kjellertrappen
hvor mye jeg enn elsker og da mener jeg ABSOLUTT Elsker utseendet på min nåværende trapp så skal vi legge klinker i den siden det er bilat hakk i alle trappetrinnene på nedre delen av trappen.
Hva skal vi velge for mål på platene for å få det fint. 33x33 blir det veldig mye spill med og mindre plater føles som at det kommer til å bli pløkket.
Hadde det fantes plater som hadde dekket hele trappetrinnet til en rimelig pris så hadde jeg definitivt gått for det.
Større plater som 30x60 etterlater minst spill men hvordan passer man det for å få det fint i en trapp som svinger?
slik ser trappen ut og den fortsetter rundt hjørnet etter platået ved døren, altså en U-trapp(vi har fikset en del men bilde kommer ikke før det er helt ferdig
).

Vi holder på i kjellertrappen
hvor mye jeg enn elsker og da mener jeg ABSOLUTT Elsker utseendet på min nåværende trapp så skal vi legge klinker i den siden det er bilat hakk i alle trappetrinnene på nedre delen av trappen.
Hva skal vi velge for mål på platene for å få det fint. 33x33 blir det veldig mye spill med og mindre plater føles som at det kommer til å bli pløkket.
Hadde det fantes plater som hadde dekket hele trappetrinnet til en rimelig pris så hadde jeg definitivt gått for det.
Større plater som 30x60 etterlater minst spill men hvordan passer man det for å få det fint i en trapp som svinger?
slik ser trappen ut og den fortsetter rundt hjørnet etter platået ved døren, altså en U-trapp(vi har fikset en del men bilde kommer ikke før det er helt ferdig

Kanskje noen tenker, Hva er problemet? eller så forstår dere.
om vi legger bredere plater så kommer de jo ikke til å linjere uten vi må svinge dem med trappen.
På platået så får man velge om man vil følge den øvre delen eller den nedre, noe som føles som et slitsomt valg siden det kommer til å se stygt ut.
SLITSOMT! Jeg vil ha en trapp der det går fug i fug eller ikke. Jeg vil ikke ha begge delene hipp som happ gjennom trappen. forstår dere?
om vi legger bredere plater så kommer de jo ikke til å linjere uten vi må svinge dem med trappen.
På platået så får man velge om man vil følge den øvre delen eller den nedre, noe som føles som et slitsomt valg siden det kommer til å se stygt ut.
SLITSOMT! Jeg vil ha en trapp der det går fug i fug eller ikke. Jeg vil ikke ha begge delene hipp som happ gjennom trappen. forstår dere?
har vanskelig for å synes at det blir pent med fliser i en svingtrapp. Mange kutt, fuger på kryss og tvers. Kanten blir ikke mer slitesterk mot støt heller, og det ser kjedeligere ut med avskalling i flisen.
Man kan faktisk reparere skavanker ved å fylle i med sement og kanskje sette / lime en list -trappenese i aluminium som beskyttelse?
gaia
Man kan faktisk reparere skavanker ved å fylle i med sement og kanskje sette / lime en list -trappenese i aluminium som beskyttelse?
gaia
Jeg liker den som den er nå. Reparerer vi den får den feil farge. Pluss at reparasjon er vanskelig og vil heller ikke holde for alt.
Vi har tenkt å sette aluminium profiler når vi klinker.
Jeg forstår ikke hvordan de som bodde her før kunne ødelegge trappen.
Den er jo skikkelig fin!
Vi har tenkt å sette aluminium profiler når vi klinker.
Jeg forstår ikke hvordan de som bodde her før kunne ødelegge trappen.
Den er jo skikkelig fin!
Nei, klinker føles vanskelig. Jeg ville i så fall valgt mosaikk, bevisst smått og enkelt å tilpasse til de forskjellige målene. Men finnes det slike med sklisikring, tro? Det må det vel gjøre.
Kanskje fikse de der bilmerkene og legge mosaikk bare der?
Kanskje fikse de der bilmerkene og legge mosaikk bare der?
det blir vanskelig for betongoverflaten ser slipt ut med mye glatt finish. Det er jo bare en kjellertrapp så jeg ville beholdt den som den er og levd med den hjemmelagde sklisikringenAnneFi skrev:
Det som ville forbedre utseendet er en pen avslutning mellom vegg og trinn, altså rense bort maling som er sølt på betongen, pusse om nødvendig og få en rett kant. Grov tråflate er vanskelig å rengjøre, men på den andre siden stopper den noe av rusk så det ikke trekkes høyere opp i huset - sanden pleier å samle seg i de små hullene
Jeg synes også trappen din er OK og ville faktisk ikke flislagt den selv om flisene var gratis
Du kan også teste å fylle noen hull med svart flisfuge, men jeg tror ikke det blir usynlig. På den annen side er jo alle hakk jevnt fordelt, så det smelter kanskje inn selv om det avviker?
gaia
Vår kjeller er ikke "bare en kjeller" som jeg har fått høre hundre ganger av alle 
vi har bare kjøkken, stue og soverom her oppe, så vår kjeller er resten av huset vårt.
I vår kjeller finnes bad, klesoppbevaring, vaskerom, data/spillerom og syrom. Hele huset vårt er der nede
hvor vanskelig er det å rydde bort malingen? samboeren har nemlig nå renovert veggene uten å dekke til trappen så den er full av hvit krats. Takk for den! (men han var jo hundre på at den skulle flislegges.)
vi har bare kjøkken, stue og soverom her oppe, så vår kjeller er resten av huset vårt.
I vår kjeller finnes bad, klesoppbevaring, vaskerom, data/spillerom og syrom. Hele huset vårt er der nede
hvor vanskelig er det å rydde bort malingen? samboeren har nemlig nå renovert veggene uten å dekke til trappen så den er full av hvit krats. Takk for den! (men han var jo hundre på at den skulle flislegges.)