Hei,

Holder på med å bygge en utvidelse der vi har saltak åpent opp til mønet, men velger å lage vanlig/platt himling med gips over halvparten av utvidelsen.

Jeg kommer altså til å feste lekter mellom en yttervegg og den bærende veggen (den som går opp til mønet). Her vil spennvidden på lektene bli 2,5m.
Kan gjøres cc600 eller 1200.
På det blir det lekter og gips.

Himlingen vil ikke ha isolasjon, all isolasjon er mellom takbjelkene siden vi har åpent til mønet på den andre delen av utvidelsen.

Mellom himlingen og taket blir det et rom der vi vil kunne trekke ventilasjon samt elektrisitet m.m.

Hva vil dere anbefale for dimensjon på lektene?

Takk for hjelpen :)
// Erik
 
Har du en skisse?
 
Silver78 Silver78 skrev:
Har du en skisse?
tok et bilde av hvordan det ser ut nå. Det er 2,2m eksakt og det er altså på denne siden som innertaket skal være. Andre siden av midtveggen skal være åpen. Isolering og plast blir samme i hele taket.
45x145 cc60 burde vel rekke?
Under konstruksjon av innertak med synlig isolasjon og trestendere, markert med 2,2 m avstand. Viser del av et uferdig rom med dør.
 
120x45 er mer enn nok.
 
Silver78 Silver78 skrev:
120x45 er i overkant.
toppen takk, cc60? ☺️
 
Hva er det for gipsplater?
 
Tenkte du sette glissent så er cc60 mer enn nok
 
setter gles på cc30
45x120 cc60 blir altså bra
 
  • Liker
RoBo
  • Laddar…
Jepp
 
Takk for hjelpen
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.