Hei,
Holder på med å bygge en utvidelse der vi har saltak åpent opp til mønet, men velger å lage vanlig/platt himling med gips over halvparten av utvidelsen.
Jeg kommer altså til å feste lekter mellom en yttervegg og den bærende veggen (den som går opp til mønet). Her vil spennvidden på lektene bli 2,5m.
Kan gjøres cc600 eller 1200.
På det blir det lekter og gips.
Himlingen vil ikke ha isolasjon, all isolasjon er mellom takbjelkene siden vi har åpent til mønet på den andre delen av utvidelsen.
Mellom himlingen og taket blir det et rom der vi vil kunne trekke ventilasjon samt elektrisitet m.m.
Hva vil dere anbefale for dimensjon på lektene?
Takk for hjelpen
// Erik
Holder på med å bygge en utvidelse der vi har saltak åpent opp til mønet, men velger å lage vanlig/platt himling med gips over halvparten av utvidelsen.
Jeg kommer altså til å feste lekter mellom en yttervegg og den bærende veggen (den som går opp til mønet). Her vil spennvidden på lektene bli 2,5m.
Kan gjøres cc600 eller 1200.
På det blir det lekter og gips.
Himlingen vil ikke ha isolasjon, all isolasjon er mellom takbjelkene siden vi har åpent til mønet på den andre delen av utvidelsen.
Mellom himlingen og taket blir det et rom der vi vil kunne trekke ventilasjon samt elektrisitet m.m.
Hva vil dere anbefale for dimensjon på lektene?
Takk for hjelpen
// Erik
Klikk her for å svare
