Tenkte ta en plate, mdf kanskje, og ha som bordtennisbord på den ene siden, og så snur man på den og har bilbane på den andre siden, fastskrudd bilbane. Og når dette ikke brukes så stiller man platen opp etter en vegg. Hvilken plate brukes best til dette. Den må jo ikke bli skjev, og den må være ganske stor, og helst ikke for tung..........vekten er ikke veldig viktig men

Jeg ville foreslå en lamellskive, men alle skiver kan slå seg om du lener dem mot en vegg.

• Liker
Sebtrance
  • Laddar…
Jeg ville satse på en torsion box. Google det. Det går an å bygge i relativt lette materialer. Mal den, og du har en vridningsstiv konstruksjon som ikke vrir seg så lett. Tyngden kan bli et problem til tross for lette materialer, men jeg ville gått for det uansett.

Lett + formstabil, da burde det beste være en form for sandwich, f.eks. 3 mm kryssfiner limt på hver side av et lett distansemateriale, typ XPS eller divinycell.

Skal du ha den som pingisbord kan det kanskje være bra å tenke på hvordan ballen vil sprette på ulike materialer. Jeg har ingen anelse om hvilket som ville være best, men kom bare til å tenke på at det kan være lurt å tenke på... :D

Spontant føles det som at mdf ville svare bedre enn for eksempel kryssfiner, men det er bare noe jeg får for meg....

Seriøse bordtennisbord er jo ganske tunge/massive/stive/glatte nettopp for ballens oppførsel...

• Liker
KnockOnWood
  • Laddar…
Jeg tror heller ikke på å bygge et bordtennisbord i noe lett materiale.

Et bordtennisbord kanskje? Og eventuelt lime fast en plate for bilbanen under?

• Liker
davveno1
  • Laddar…
xibeca skrev:
Jeg ville foreslå en lamellskiva men alle skiver kan slå seg om du lener dem mot en vegg.
Betr. skive er det nok ikke så lett pga størrelsen. Et korrekt pingisbord skal være 274 x 152,5 cm.
Hvor finner man så store skiver?

Johannes Carlsson skrev:
Et pingisbord kanskje? Og eventuelt lime fast en skive for bilbanen under?
Virker å være det mest fornuftige forslaget hittil.

Ellers: Et "vanlig" pingisbord, som man kan folde sammen "til vertikal posisjon" (eller la stå igjen med fjernet nett) samt bilbanen på en plate som man kan heise opp i taket for å få unna.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.