Hei
Liten kjeller under halve stuen. Det står en gasskjele der i dag.
Hvilken bjelkelagskonstruksjon anbefales og isolasjon til det? Kommer til å ha vannbåren gulvvarme hvis det spiller noen rolle?

Har vurdert oljebehandlet board 6mm eller fibersement.
Men hva er egentlig best?
Tenkte å legge steinullplater, men er åpen for forslag der også.

Hit me…

Kjøkkenet blir delt, oppforet og støpt. Resten av huset er plate.
 
  • Bygge av gulv i kjeller, treverk over mursteinsvegger, med verktøy som sag og drill synlig. Svart rull og stålverktøy ligger på bjelker.
Fibercement og steinull høres stabilt ut, kjør på det.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fibercement og steinull høres stabilt ut, kjør på det.
Takk. Da kjører vi på det.

Skal man legge plast på sponplaten og/eller platen så? Platen blir isolert med ca 30cm.

Vet at enkelte gulvprodusenter ønsker det før man legger gulvet, men det føles som en risiko å stenge inne fukt?
 
Ingen plast trengs.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ingen plast behövs.
Som jeg tenkte. Supert takk for raske svar.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.