C
FörvirradAkademiker FörvirradAkademiker skrev:
Kanskje ville en sterk plate hjelpe, men som sagt, halve huset er stumt på berg mens den andre delen flyter på leire.
En (tilstrekkelig) sterk plate ville sikkert fungert bedre, men det føles litt urealistisk når huset allerede står der.
Er det langt til fast grunn antar jeg at pæling er det selvklare alternativet.

Samtidig har ikke intentioner om å leve her i dette huset
Jo, du kommer jo stadig tilbake til det 🙄
Men om det er planen vil jeg nok heller ikke legge stor innsats i gulvet. Om det uansett ikke løser noen problemer. Men et hus med "umulige" setningsproblemer er trolig vanskelig å selge. Har selv sett på et slikt objekt og jeg løp raskt derfra uten å by en krone 🙄

C cpalm skrev:
En (tilstrekkelig) sterk plate hadde sikkert fungert bedre, men det føles litt urealistisk når huset allerede står der. Er det langt til fast grunn antar jeg at pæling er det selvklare alternativet.

Jo, du kommer jo tilbake til det 🙄
Men om det er planen ville jeg nok heller ikke lagt ned noe større arbeid på gulvet. Om det uansett ikke løser noen problemer. Men et hus med "umulige" setningsproblemer er trolig vanskelig å selge. Har selv sett på et slikt objekt og jeg sprang raskt derfra uten å by en krone 🙄
Jeg får se det som mine lærepenger for eiendom. Naturligvis går huset å redde, det er bare ikke økonomisk forsvarlig.

C
Selvfølgelig kan huset reddes, det er bare ikke økonomisk forsvarlig.
Jo, nettopp. Vender man på kronene og gjør det riktig fra begynnelsen kan det sikkert også gjøres for en i sammenhengen høyst rimelig sum. Det som trekker ned verdien er usikkerhetsfaktoren, ikke minst når det allerede er gjort gjentatte og mislykkede tiltak.

C cpalm skrev:
Jo precis. Vender man på slantene og gjør rett fra begynnelsen kan det sikkert også gjøres for en i sammenhengen høyst rimelig peng. Det som drar ned verdien er usikkerhetsfaktoren, ikke minst når det allerede er gjort gjentatte og mislykkede forsøk på tiltak.
Precis, jeg vil ikke at lærepengen skal bli større. Min feil var uvitenhet og at jeg stolte på "profesjonelle" aktører. Har kontaktet setningsfirmaet, de har jo garanti på 2 år så nå må de dessverre komme hit igjen. De har garantert ikke tjent noen penger på meg heller, huset er en tapsaffære for alle involverte 😅 kan eventuelt være ubalanser mellom veggene som kunne rettes opp litt mer uten at drenering eller avløp ødelegges. Vi får se, skjer det noe drastisk så blir det leilighet til man finner noe man faktisk vil ha. Kanskje gir forsikringen noen tusenlapper også 🙃 Så lenge det ikke er farlig for familien min så gir jeg blaffen i huset.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.