Vekker en gammel tråd til liv igjen.
Trenger en arbeidsbenk i kjelleren og tenkte først å kjøpe en benkeplate på Ikea. Men de er bare 63,5 cm dype og jeg vil ha 70/80 cm dyp.
Jeg ser for meg en bunn av lekter type 45x120 eller lignende. Oppå dette en god og holdbar arbeidsflate.
Plåt vil jeg ikke ha av ulike grunner. Jeg skal ikke sveise, bare ha som en arbeidsflate i kjelleren.
Skal jeg ta MDF, forskalingsfiner eller bare bruke rent tre?
Er ikke MDF følsomt for fuktighet?
Forskalingsfiner ser ut til å ha en holdbar overflate.
Dere som har bygget deres egne arbeidsbenker, hva har dere som arbeidsflate og hvordan har den holdt over tid?
Det ble ikke helt som jeg tenkte, men det ble bra likevel.
Jeg kjøpte høvlet spont 28x120. Overflaten har jeg malt med transparent gulvmaling i flere lag.
Blir det ikke bra kan jeg bare skru på en plate av passende materiale.
Nå skal jeg bare sortere og få orden på kaoset blant verktøy og øvrige saker.
Det ble ikke helt som jeg tenkte, men det ble bra likevel. Jeg kjøpte høvlet spont 28x120. Overflaten har jeg malt med transparent gulvmaling i flere lag. Blir det ikke bra kan jeg bare skru på en plate av passende materiale. Nå skal jeg bare sortere og få orden på kaoset blant verktøy og øvrige saker.
[bilde]
Gammel tråd, men står i samme dilemma nå. Hvordan ble resultatet av benkeplaten din i ettertid? Er den helt plan? ikke slått seg noe? Måtte du høvle og slipe mye for å få det jevnt? Hvor holdbar har platen vært? Supermange spørsmål, men ville vært utrolig takknemlig for et svar =)
Gammel tråd men står i samme dilemma nå.
Hvordan ble resultatet av din benkeplate sånn i ettertid? Er den helt plan? Har den slått seg noe? Måtte du høvle og pusse mye for å få det jevnt? Hvor holdbar har platen vært?
Supermange spørsmål men ville vært utrolig takknemlig for et svar =)
Resultatet ble helt ok etter min mening og mine krav.
Den er kanskje ikke helt 100% jevn over overflaten men tilstrekkelig for meg. Litt litt bølgete. Ville sikkert gått an å slipe helt plant, det har jeg ikke tenkt mye på.
Jeg har vurdert å legge en tynn plate over en del av den ene siden.
Jeg har ikke brukt den så mye om jeg skal være ærlig. Den har vært helt overfylt med ting en lang tid, men for noen uker siden ryddet jeg den faktisk fri.
Skulle jeg skaffe en arbeidsbenk igjen ville jeg gjøre det samme. Om jeg ikke fant en "ekte" arbeidsbenk fra et verksted eller lignende.
Men den er bra. Den er stabil, praktisk og ganske billig.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.