5.334 lest ·
4 svar
5k lest
4 svar
Hvilke skruer til trestendere på tak og vegg?
- Status
- Stengt for ytterligere svar.
Hei,
Skal sette opp en innervegg med 45x95mm med trestendere, lurer på hvilke skruer jeg egentlig bør bruke for å forankre dem i vegger og tak? Trengs det plastplugger?
Var på byggmax i dag og da sa selgeren at plastplugger trengtes, men ville ikke http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/spik-skruv-beslag/skruv/skruv-bult/24850/montageskruv med lengden 85 rett igjennom fungere? Da slipper man jo å forbore og herje.
Takk på forhånd!
Skal sette opp en innervegg med 45x95mm med trestendere, lurer på hvilke skruer jeg egentlig bør bruke for å forankre dem i vegger og tak? Trengs det plastplugger?
Var på byggmax i dag og da sa selgeren at plastplugger trengtes, men ville ikke http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/spik-skruv-beslag/skruv/skruv-bult/24850/montageskruv med lengden 85 rett igjennom fungere? Da slipper man jo å forbore og herje.
Takk på forhånd!
Sist redigert:
Hei!
Det er lettere hvis du beskriver hva slags materiale du har i vegg og tak.
Det er lettere hvis du beskriver hva slags materiale du har i vegg og tak.
Greia er at jeg ikke helt vet... finnes det en enkel måte å vite på, eller må jeg spørre utleier?
Okei, du nevner utleier.
Tenk på å ikke ødelegge eksisterende gulv og tak da du er forpliktet til å gjenopprette leiligheten, om du nå bor i en leieleilighet. Det går nok an å bruke alt fra hensiktsmessig dobbeltsidig tape til betongskrue eller kanskje lang treskrue. Alt avhenger som sagt av hva slags materiale du skal feste syll og hammarband i.
Tenk på å ikke ødelegge eksisterende gulv og tak da du er forpliktet til å gjenopprette leiligheten, om du nå bor i en leieleilighet. Det går nok an å bruke alt fra hensiktsmessig dobbeltsidig tape til betongskrue eller kanskje lang treskrue. Alt avhenger som sagt av hva slags materiale du skal feste syll og hammarband i.
Kjøpte byggmax montasjeskrue i løsvekt på byggmax og så når jeg kom hjem at bitsene er ph1 altså minste størrelsen og prøvde å skru i en skrue i en regel det går bare i 3 cm så blir kreftene for store og bitsene begynner å slure og skruen går verken å skru ut eller i. Rent dritt, hvordan kan man selge 85 mm lange skruer med ph1?