P På Fritiden #1 Medlem · 207 innlegg 18 apr 2022 kl 20:50 På Fritiden Medlem 207 innlegg 18 apr 2022 kl 20:50 #1 Som dere ser på bildet så glipper det mellom betongen og syllbrettet såpass at dagslys siver inn. Syllpappen som ligger imellom er rett og slett ikke tykk nok til å jevne ut ujevnheten. Føles som det bør tettes med noe, men hva er egnet?
Som dere ser på bildet så glipper det mellom betongen og syllbrettet såpass at dagslys siver inn. Syllpappen som ligger imellom er rett og slett ikke tykk nok til å jevne ut ujevnheten. Føles som det bør tettes med noe, men hva er egnet?
H huggan #2 Medlem · Karlskrona · 7 087 innlegg 18 apr 2022 kl 21:10 huggan Medlem Karlskrona 7.087 innlegg 18 apr 2022 kl 21:10 #2 Syllpapp er ikke så egnet hvis man ikke vil ha kuldebroer. Man bør ha syllisolering eller sylltetting.
Syllpapp er ikke så egnet hvis man ikke vil ha kuldebroer. Man bør ha syllisolering eller sylltetting.
P På Fritiden #3 Medlem · 207 innlegg 19 apr 2022 kl 09:20 På Fritiden Medlem 207 innlegg 19 apr 2022 kl 09:20 #3 H huggan skrev: Syllpapp er ikke så passende hvis man ikke vil ha kuldebroer. Man bør ha syllisolering eller sylltetting. Forstått. Men nå ligger den der. Det handler også om et uisolert lagerrom, så akkurat kuldebroer er ikke noen stor fare, tenker jeg. Noen tanker om hva man passende kan bruke for å fylle igjen? Det er jo unødvendig å ha en glipe uansett.
H huggan skrev: Syllpapp er ikke så passende hvis man ikke vil ha kuldebroer. Man bør ha syllisolering eller sylltetting. Forstått. Men nå ligger den der. Det handler også om et uisolert lagerrom, så akkurat kuldebroer er ikke noen stor fare, tenker jeg. Noen tanker om hva man passende kan bruke for å fylle igjen? Det er jo unødvendig å ha en glipe uansett.
G Gabbe1 #4 Trekonstruksjonsbygger · Ångermanland · 4 422 innlegg 19 apr 2022 kl 09:27 Gabbe1 Trekonstruksjonsbygger Ångermanland 4.422 innlegg 19 apr 2022 kl 09:27 #4 Om det er et uisolert lager så ville jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Se det som ventilasjon.