Banket bort pussen på murstocken for et par år siden og satte opp en taklist øverst i taket. Derimot har vi mus som kryper rundt litt overalt i huset, og her gjør de sånn at muselort og sagflis faller ned i sprekken som ble ved taklisten og murstocken. Hva kan jeg fylle denne sprekken med?

Har lest at fugeskum er brannfarlig og at det utvider seg veldig mye, hvilket kanskje kan presse ut taklisten enda mer enn hvordan det ser ut i dag? Aldri arbeidet med fugeskum. Sagflis og mus er vel også brannfarlige, men jeg trenger vel ikke gjøre det verre ved å tette med noe brannfarlig.

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal fylle den der sprekken med for å slippe å få muselort på kjøkkenbenken nedenfor. Kom gjerne med deres forslag!
Murstock av murstein med en glippe mellom taklisten og murstocken. Trer tak med synlige bjelker og en hvit plastrør langs murstocken.

Hvorfor ikke ta ned listen og montere den korrekt?

• Liker
Joak
  • Laddar…
Bort med gulvlisten? fuge inn med brannsikker fug, type Sikaflex for tilfluktsrom og tilbake med listen eller en taklist ;)

Stefan N Stefan N skrev:
Hvorfor ikke ta ned listen og montere den korrekt?
Jeg har tilgitt meg selv over denne løsningen for lenge siden 😂

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bort med gulvlisten? fuge inn med brannsikker fugemasse, typ Sikaflex for tilfluktsrom og tilbake med listen eller en taklist ;)
Haha, nettopp, dette er jo en gulvlist. Det ble noen centimeter å dekke for når pussen var borte...

Takk for tipset! Nå husker jeg ikke hvor mye det er å fuge igjen, men bør det produktet kunne tette noen centimeters stor åpning?

Z ZeroKnowledge skrev:
Haha akkurat, dette er jo en gulvlist. Det ble noen centimeter å dekke når pussen var borte...

Takk for tipset! Nå husker jeg ikke hvor mye det er å fuge igjen, men bør det produktet kunne tette noen centimeter stor glipe?
Hehe, sorry kunne ikke la være. Ja, det kommer til å gå bra.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.