Ja, som topicen lyder, hva står HDF for?
Som jeg har forstått det skal F:en bety noe med spenning å gjøre, men resten?
(dog i en engelsk forklaring)
Vi sier jo bare HålDekke, så man lurer på F.en.
Håper noen kan hjelpe til litt
MvH
Som jeg har forstått det skal F:en bety noe med spenning å gjøre, men resten?
(dog i en engelsk forklaring)
Vi sier jo bare HålDekke, så man lurer på F.en.
Håper noen kan hjelpe til litt
MvH
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 186 innlegg
High Density Fibreboard, type masonite. Det er laget av finere materialer enn MDF.
Japp:
"De prefabrikkerte dekkeplatene eller –elementene som brukes er ofte av typen HD/F, som står for ”hulldekke, forspent”. Det innebærer at platene har store gjennomgående kanaler som utsparinger for å redusere materialforbruk og vekt samt at armeringen i platene er forspent hvilket får til følge at hele platen blir litt grann buet som en buebro."
http://www.imego.com/commonfiles/www.imego.com/Documents/DataSheets/Studie_av_byggbranschens.pdf
"De prefabrikkerte dekkeplatene eller –elementene som brukes er ofte av typen HD/F, som står for ”hulldekke, forspent”. Det innebærer at platene har store gjennomgående kanaler som utsparinger for å redusere materialforbruk og vekt samt at armeringen i platene er forspent hvilket får til følge at hele platen blir litt grann buet som en buebro."
http://www.imego.com/commonfiles/www.imego.com/Documents/DataSheets/Studie_av_byggbranschens.pdf
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 186 innlegg
Bonan og Johan, Hadde dere lest hele mitt første innlegg så hadde dere forstått at det ikke handlet om noe tremateriale og unødvendig uttale dere.
f91jsw og Anaitis takk for hjelpen, hadde noen anelse om at det var spenning men ikke ordet
men nå vet jeg Forspenning
f91jsw og Anaitis takk for hjelpen, hadde noen anelse om at det var spenning men ikke ordet
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 186 innlegg
Faktisk ikke. Var like overbevist om at det handlet om vanlig tremateriale som du var om betongmateriale. Ser fortsatt ingenting i teksten som tyder på at det er betong, muligens "HålDäck", men det høres ut som en generell term for hva som helst i mine ører.Dzollero skrev:
Nåvel. Diskusjonsforum er jo for diskusjoner. Som denne tråden.
Har fått svar på mitt spørsmål så der finnes ikke mer å diskutere. Om du ikke visste at hål däck ikke har med skvmaterial o gjøre så forstår jeg at du ikke reagerte på spørsmålet som jeg hadde ment. Får skrive tydeligere neste gang. Ha det braJohan Gunverth skrev:Faktisk ikke. Var like overbevist om at det handlet om vanlig tremateriale som du var om betongmateriale. Ser fortsatt ingenting i teksten som tyder på at det er betong, muligens "HålDäck" men det høres ut som en generell term for hva som helst i mine ører.
Nåvel. Diskusjonsforum er jo for diskusjoner. Som denne tråden.![]()
Medlem
· Västra Götaland
· 257 innlegg
At det er beregnet for en viss nedbøyning på midten så det er spent oppover for å kompensere det