Ja, som topicen lyder, hva står HDF for?

Som jeg har forstått det skal F:en bety noe med spenning å gjøre, men resten?
(dog i en engelsk forklaring)

Vi sier jo bare HålDekke, så man lurer på F.en.

Håper noen kan hjelpe til litt :D

MvH

High Density Fibreboard, type masonite. Det er laget av finere materialer enn MDF.

Stemmer som tidligere skribent skriver. HDF er også stivere og hardere enn MDF.

Nei, vi snakker om bjälklag nå.

http://www.kynningsrud.se/kunder/kynningsrud/kynnmm.nsf/lupgraphics/hd_illustrasjon.jpg/$file/hd_illustrasjon.jpg

Ville gjette at ditt F står for at elementene har forspent armering.

f91jsw skrev:
...HD/F
Kanskje lurt å spørre med rettskrevet tekst. HDF og HD/F er jo ganske stor forskjell

;)

Sist redigert:
Det kan man jo minst si at det er en jævla forskjell.

Bonan og Johan, Hadde dere lest hele mitt første innlegg så hadde dere forstått at det ikke handlet om noe tremateriale og unødvendig uttale dere.

f91jsw og Anaitis takk for hjelpen, hadde noen anelse om at det var spenning men ikke ordet :) men nå vet jeg Forspenning

Dzollero skrev:
...så hadde dere forstått at det ikke handlet om noe tremateriale og sluttet å ytre dere.
Faktisk ikke. Var like overbevist om at det handlet om vanlig tremateriale som du var om betongmateriale. Ser fortsatt ingenting i teksten som tyder på at det er betong, muligens "HålDäck", men det høres ut som en generell term for hva som helst i mine ører.

Nåvel. Diskusjonsforum er jo for diskusjoner. Som denne tråden. :D

Johan Gunverth skrev:
Faktisk ikke. Var like overbevist om at det handlet om vanlig tremateriale som du var om betongmateriale. Ser fortsatt ingenting i teksten som tyder på at det er betong, muligens "HålDäck" men det høres ut som en generell term for hva som helst i mine ører.

Nåvel. Diskusjonsforum er jo for diskusjoner. Som denne tråden. :D
Har fått svar på mitt spørsmål så der finnes ikke mer å diskutere. Om du ikke visste at hål däck ikke har med skvmaterial o gjøre så forstår jeg at du ikke reagerte på spørsmålet som jeg hadde ment. Får skrive tydeligere neste gang. Ha det bra

Et tillegg F er der nettopp fordi det finnes slakarmerad Häldeck med :)

Hva innebærer forspenningen mer eksakt?

At det er beregnet for en viss nedbøyning på midten så det er spent oppover for å kompensere det

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.