1.107 lest ·
6 svar
1k lest
6 svar
Hva slags puss/mørtel? Innvendig vegg skadet inn til murstein
Hei hei,
Jeg prøver å avgjøre om jeg skal gi meg i kast med å reparere en innendørs vegg selv. Har mye entusiasme, men mangler kunnskap...
Situasjonen:
Hva skal jeg bruke til å reparere med?
Hvordan går jeg frem?
Hvordan skjedde dette? Jo, en gammel stygg vegglist var festet så inni h****** med lim, og når jeg prøvde å skjære og bende den løs, begynte pussen å slippe... og når det først hadde begynt å sprekke, var det for sent. FML.
Jeg prøver å avgjøre om jeg skal gi meg i kast med å reparere en innendørs vegg selv. Har mye entusiasme, men mangler kunnskap...
Situasjonen:
- Innendørs vegg i soverommet, pusset har sluppet i et hjørne, helt inn til teglsteinen.
- Vegg laget av en type stein, tror det er en slags hulstein eller noe sånt. Egenskapene stemmer ikke helt med vanlig tegl når jeg har boret i det...
- Området er omtrent en halv kvadratmeter
- Jeg har aldri reparert noe lignende før. Har bare fylt et par små hull med husfix
Hva skal jeg bruke til å reparere med?
Hvordan går jeg frem?
Hvordan skjedde dette? Jo, en gammel stygg vegglist var festet så inni h****** med lim, og når jeg prøvde å skjære og bende den løs, begynte pussen å slippe... og når det først hadde begynt å sprekke, var det for sent. FML.
Har jeg postet i feil underforum? Eller er spørsmålet dårlig formulert, eller for lett? Jeg synes ikke at jeg finner noen lignende tilfeller selv om det burde være veldig enkelt. Kanskje har jeg søkt på feil termer.
Ok, takk! 
Fikk råd et annet sted om at pussmørtel og så litt sparkel skulle holde.
Fikk råd et annet sted om at pussmørtel og så litt sparkel skulle holde.
Se her: https://www.byggahus.se/forum/threa...ggna-kanaler-i-blabetong.431456/#post-4422483anders07 skrev:
Takk for råd og tips!
kommer tilbake med resultatet ...
Klikk her for å svare