Hei hei,

Jeg prøver å avgjøre om jeg skal gi meg i kast med å reparere en innendørs vegg selv. Har mye entusiasme, men mangler kunnskap...

Situasjonen:
  • Innendørs vegg i soverommet, pusset har sluppet i et hjørne, helt inn til teglsteinen.
  • Vegg laget av en type stein, tror det er en slags hulstein eller noe sånt. Egenskapene stemmer ikke helt med vanlig tegl når jeg har boret i det...
  • Området er omtrent en halv kvadratmeter
  • Jeg har aldri reparert noe lignende før. Har bare fylt et par små hull med husfix

Hva skal jeg bruke til å reparere med?

Hvordan går jeg frem?

Hvordan skjedde dette? Jo, en gammel stygg vegglist var festet så inni h****** med lim, og når jeg prøvde å skjære og bende den løs, begynte pussen å slippe... og når det først hadde begynt å sprekke, var det for sent. FML.

• Vegghjørne i soverom med synlig teglstein der puss har falt av, elektriske ledninger koblet til stikkontakt, laminatgulv og trebokshylle ved siden av.
  • Skadet innervegg i soverom med synlig mur, løse pusspartikler og ledninger langs gulvet ved siden av en stikkontakt.
Har jeg postet i feil underforum? Eller er spørsmålet dårlig formulert, eller for lett? Jeg synes ikke at jeg finner noen lignende tilfeller selv om det burde være veldig enkelt. Kanskje har jeg søkt på feil termer.

Søk etter gipsputs. Det er det enkleste for en nybegynner å reparere puss med.

Ok, takk! :)

Fikk råd et annet sted om at pussmørtel og så litt sparkel skulle holde.

G Galenskaparen skrev:
Ok, takk! :)

Fikk råd et annet sted om at murpuss og så litt sparkel ville være nok.
Som ovenfor, kjør med gipsmørtel, mye enklere!

Takk for råd og tips! (y) kommer tilbake med resultatet ...

• Liker
john.h
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.