Huset er bygd -49, murstein med pusset fasade - der har jeg oversikt over materialene, men hva i all verden er kjellerveggen murt opp av?

Om jeg banker på kjellerveggen, høres det hult ut, ikke stumt som når jeg banker på murveggen. Når jeg borer i kjellerveggen, er det veldig porøst - har problemer med å få pluggen til å ikke vri seg når jeg drar i skruen.

Jeg mistenker at det er samme materiale over vinduene, da det oppfører seg på lignende måte...

Har noen en kvalifisert gjetning? (Er interessert i styrken med tanke på skruinnfesting etc, om jeg skal gi opp tanken på veggmonterte hyller helt...)

Høres ut som at kjellerveggene dine er murt i betonghullstein, noe som betyr at de har luftfylte "lameller" i seg for å redusere vekten på steinene. Vanlig materiale for 40-50-tallshus.

Hvor porøst er det??
Betonghullstein er jo betong med hull i så treffer man der det ikke er hull er det veldig hardt. På min kåk sitter det treullit på innsiden som isolasjon. sjekk her http://www.traullit.se/ Denne er deretter pusset og høres helt klart hul ut.

Trefiberit høres ut som noe jeg skal undersøke... blir te å sette hullsagen i veggen i kveld, så jeg får et tverrsnitt å se på. Kommer tilbake med resultatet!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.