2.250 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
Hva skal jeg bruke for materiale for helning av platting utendørs
Hei.
Vi har bygd en trapp utendørs på en betongplate. På platen har vi laget et hull for brønnen.
Mitt spørsmål er hvilket materiale jeg skal bruke for å få helling/fall mot brønnen?
Har sett på avrettingsmasse, men det finnes bare for innendørsbruk. Materialet må tåle frost. Jeg har spurt etter fin betong, men det er ikke greit ifølge butikken jeg var på.
Overflaten er ikke så stor, den er cirka 1-2 kvadratmeter.
Et spørsmål til. Det er bare støpejernsbrønn som gjelder ute, ikke sant?
Vi har bygd en trapp utendørs på en betongplate. På platen har vi laget et hull for brønnen.
Mitt spørsmål er hvilket materiale jeg skal bruke for å få helling/fall mot brønnen?
Har sett på avrettingsmasse, men det finnes bare for innendørsbruk. Materialet må tåle frost. Jeg har spurt etter fin betong, men det er ikke greit ifølge butikken jeg var på.
Overflaten er ikke så stor, den er cirka 1-2 kvadratmeter.
Et spørsmål til. Det er bare støpejernsbrønn som gjelder ute, ikke sant?
Litt vanskelig å forstå hvordan du mener, men for å støpe et fall ute burde finbetong fungere bra.
Primer først med sementvann.
Hvis du kjøper ferdigsekker med finbetong, tilsett litt ekstra sement slik at du får en høyere styrke på betongen.
Bland betongen ganske fast (lite vann) så den blir frostsikker.
Primer først med sementvann.
Hvis du kjøper ferdigsekker med finbetong, tilsett litt ekstra sement slik at du får en høyere styrke på betongen.
Bland betongen ganske fast (lite vann) så den blir frostsikker.
Ok. Var litt uklar der. Det er en mur rundt platta. Har laget en brønn på platta for å få bort vannet.
Da vet jeg hvordan jeg skal gjøre med betongen.
Er det bare støpejernsbrønn som gjelder.
Da vet jeg hvordan jeg skal gjøre med betongen.
Er det bare støpejernsbrønn som gjelder.
Klikk her for å svare